Els RACONS de MATEMÀTIQUES dels hipopòtams i les ambulàncies

Al llarg del trimestre a l’aula hem trobat diferent material que forma part del racó matemàtic. Ens hem mostrat molt cuiosos i motivats per conèixer els diferents jocs i realizar les diferents propostes.

 

Amb les diferents propostes hem volgut aconseguir que els vostres fills i filles facin un aprenentatge de les matemàtiques lligat a les seves pròpies vivències, que parteixi de les seves capacitats d’INTUICIÓ, de RAONAMENT i de CREATIVITAT.

  • agrupem elements segons les seves semblances i diferències.
  • classifiquem i fem seriacions.
  • descobrim els números, traballem la direccionalitat i practiquem el traç.
  • ens familiaritzem amb el  comptatge endavant i endarrera.
  • relacionem la quantitat i la grafia corresponent.

Quan comptem traballem l’abstracció dels nombres, integrem la noció de quantitat i la relacionem amb la seva grafia. És un aspecte molt important per establir les bases del càlcul mental i alhora molt útil pel dia a dia, ja que és el que ens permet saber quants companys falten a l’escola, quants retoladors necessitem, quantes cadires falten…

Aprenem que els nombres es poden representar de moltes formes. Juguem amb els daus, ens surt un nombre i el representem amb pedretes. hem de posar-les amb la mateixa situación espacial. També aprofitem per contar els puntetes dels daus…

Setmana rere setmana a l’aula van apareixent nous JOCS, els descobrim, a partir de l’assaig error aprenem les formes, els colors, les mesures i els nombres. Els memoris, dominos i trencaclosques ens agraden molt!

També ens familiaritzem amb els REGLETS, els observem, els classifiquem i ens adonem que són de colors i mides diferents… Seguirem investigant per fer noves descobertes !

Que afortunats de poder gaudir de tot aquest material! Continuarem creixent de la mà del llenguatge matemàtic ! Estem molt motivats! Gaudiu de les fotografíes i recordeu que cada nen/a té el seu moment maduratiu i propi ritme, és per aquest motiu que hi ha nens que apareixen més que altres i fins i tot alguns d’ells costa enregistrar-los i per aquest motiu no surten, ja que en aquell moment necessiten de l’atenció individualitzada de la mestra per portar a terme la proposta, cal ser molt respectuosos en aquest acompanyament. Agraim la vostra comprensió.

HIPOPÒTAMS

LES AMBULÀNCIES 1

LES AMBULÀNCIES 2

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>