Al llarg del trimestre a l’aula hem trobat diferent material que forma part del racó matemàtic. Ens hem mostrat molt cuiosos i motivats per conèixer els diferents jocs i realizar les diferents propostes.
Amb les diferents propostes hem volgut aconseguir que els vostres fills i filles facin un aprenentatge de les matemàtiques lligat a les seves pròpies vivències, que parteixi de les seves capacitats d’INTUICIÓ, de RAONAMENT i de CREATIVITAT.
- agrupem elements segons les seves semblances i diferències.
- classifiquem i fem seriacions.
- descobrim els números, traballem la direccionalitat i practiquem el traç.
- ens familiaritzem amb el comptatge endavant i endarrera.
- relacionem la quantitat i la grafia corresponent.
Quan comptem traballem l’abstracció dels nombres, integrem la noció de quantitat i la relacionem amb la seva grafia. És un aspecte molt important per establir les bases del càlcul mental i alhora molt útil pel dia a dia, ja que és el que ens permet saber quants companys falten a l’escola, quants retoladors necessitem, quantes cadires falten…
Aprenem que els nombres es poden representar de moltes formes. Juguem amb els daus, ens surt un nombre i el representem amb pedretes. hem de posar-les amb la mateixa situación espacial. També aprofitem per contar els puntetes dels daus…
Setmana rere setmana a l’aula van apareixent nous JOCS, els descobrim, a partir de l’assaig error aprenem les formes, els colors, les mesures i els nombres. Els memoris, dominos i trencaclosques ens agraden molt!
També ens familiaritzem amb els REGLETS, els observem, els classifiquem i ens adonem que són de colors i mides diferents… Seguirem investigant per fer noves descobertes !
Que afortunats de poder gaudir de tot aquest material! Continuarem creixent de la mà del llenguatge matemàtic ! Estem molt motivats! Gaudiu de les fotografíes i recordeu que cada nen/a té el seu moment maduratiu i propi ritme, és per aquest motiu que hi ha nens que apareixen més que altres i fins i tot alguns d’ells costa enregistrar-los i per aquest motiu no surten, ja que en aquell moment necessiten de l’atenció individualitzada de la mestra per portar a terme la proposta, cal ser molt respectuosos en aquest acompanyament. Agraim la vostra comprensió.