Els escacs al Lledoner, una eina educativa

Cada any a l’escola Lledoner, els alumnes de 4t. tenen el privilegi de gaudir d’un taller d’escacs de 8 sessions repartides en dues setmanes. Aquest taller ha estat conduït per una persona externa a l’escola, en Jordi Herms, un excel·lent monitor professional d’escacs del “Club d’Escacs Granollers”.

Cada sessió que ens presentava en Jordi estava dividida en dos moments molt diferenciats:

1.- Explicació per part d’en Jordi de diferents estratègies per tal d’anar millorant el nostre joc.

2.- Ens posem a jugar entre nosaltres!

Efectes beneficiosos dels escacs:

• Exercitar la memòria visual
  • Aprendre a aprendre decisions
  • Aprendre dels propis errors
  • Millora les habilitats lectores i lingüístiques
  • Treballa la capacitat de concentració, creativitat i orientació espacial.
  • Potencia la convivència
  • Millora la capacitat de pensament lògic-matemàtic
  • Millora en el domini numèric i operatiu
  • Millora en l’orientació espacial

A la classe “Matagalls”, “Les Agudes” i el “Turó de l’Home” valorem molt positivament aquest taller. Gràcies a la passió que li ha posat en Jordi i a la seva manera de ser tant respectuosa, tots els infants han tingut l’oportunitat de conèixer aquest joc mil·lenari o qui el coneixia una mica, ha pogut endinsar-se més i ha après noves estratègies.

Agraïm des d’aquí la tasca que ha fet en Jordi qui ens ha encomanat les ganes de seguir jugant a escacs!!!!

clica aquí per veure fotos