Descobrint el món: Grups Interactius en acció

Avui, els grups de sisè volem compartir amb vosaltres una part fonamental de la nostra metodologia educativa: els Grups Interactius. Us volem explicar com treballem les dues tardes que ens toquen fer aquestes propostes tant en l’apartat de llengua catalana com en matemàtiques.

La màgia d’aprendre junts
Els estudiants treballen junts en petits grups per assolir metes i superar reptes. Aquesta metodologia fomenta la col·laboració, el pensament crític i la comunicació efectiva, habilitats que són essencials en el món actual. Han de resoldre els temes proposats en grup i de la forma més autònoma possible.

Treballar en Grups Interactius fomenta la interacció constant amb els companys i, alhora que practiquen les habilitats treballades a la classe, l’alumnat aprenen a escoltar, parlar i comprendre els altres. Això els ajuda a desenvolupar habilitats socials i comunicatives essencials per a les diverses situacions de la vida com l’àmbit social, educatiu o, fins i tot, laboral en un futur més llunyà.

Explorem la realitat
Els Grups Interactius permeten als nostres alumnes descobrir textos junts, discutir el seu significat i reflexionar sobre el que han llegit. Aquesta pràctica reforça la seva comprensió lectora i habilitats d’escolta activa. Tant si fan matemàtiques com si fan llengua, comprendre les instruccions i indicacions del Grup Interactiu és el primer pas per aconseguir resoldre el desafiament plantejat.

A la nostra escola, entenem la importància de vincular els continguts amb situacions de la vida real i projectes pràctics. L’alumnat del Lledoner no només resolen situacions abstractes i eines més ‘tècniques’, sinó que apliquen les seves habilitats en contextos reals. Això els ajuda a comprendre la rellevància de les matemàtiques i la llengua en el seu dia a dia.

Un Grup Interactiu adequat al nivell de Sisè, una activitat de matemàtiques treballada amb aquesta metodologia pot comportar el repte de conèixer la mesura d’uns terrenys en un mapa que ofereix una administració pública en un pla urbanístic, o analitzar una nòmina i extreure resultats dels percentatges aplicats per saber si és correcta o no.

Els líders del futur es preparen amb Grups Interactius
Treballar Grups Interactius fa que els i les alumnes es preparin per a un futur que requereix habilitats de col·laboració i comunicació sòlides. Estan adquirint una base en comprensió lectora i oral, expressió escrita i oral, i matemàtiques aplicades. A més, estan aprenent a abordar reptes amb confiança i creativitat.

En resum, la metodologia de Grups Interactius no només pretén que l’alumnat aprengui, sinó que vol preparar les persones per a una vida d’aprenentatge continu.

Les famílies: element clau en l’èxit de l’aprenentatge
Volem aprofitar aquestes línies per agrair a totes les famílies el seu suport en aquesta emocionant activitat en la qual es demana la participació i col·laboració de tota la comunitat educativa per tal d’enriquir l’activitat amb voluntaris que vulguin moderar algun dels Grups Interactius de l’Escola Lledoner. Sabem que la gestió familiar i laboral no és fàcil, però quan veniu a participar en l’escola esteu fent un dels regals més valuosos que podeu fer als vostres fills i filles; l’ensenyeu que la formació no és una cosa de nens, sinó que té una importància que va més enllà de la seva mirada.

Junts, estem construint un futur brillant per als nostres fills i filles. I ho fem treballant com la societat ens demanda; de forma cooperativa i aprenent a interactuar.