Anem a veure els “Special Olympics”

L’essència de l’escola inclusiva és que aquesta sigui una palanca per transformar la realitat social i que tots els nens i nenes hi tinguin un espai. En aquest sentit, durant aquest trimestre els nens i nenes de cinquè durant el mes de febrer van fer un taller sobre l’esport inclusiu i aquest divendres dia 31 de març vam tenir l’oportunitat de presenciar un partit de bàsquet dins dels Jocs Special Olympics.

Del 30 de març al 2 d’abril, Granollers acull els Jocs Special Olympics. Un esdeveniment que promou l’esport i és altaveu de les persones amb discapacitat intel·lectual. Una vegada més l’esport es converteix en el vehicle per fomentar la inclusió i la integració de les persones. El que diferencia Special Olympics és la seva filosofia, la manera dʼentendre lʼesport. Guanyar no és primordial, tots els esportistes són campions pel simple fet dʼintentar-ho. El més important és la persona i els valors que aporta lʼesport: amistat, esforç, superació, igualtat, solidaritat, cohesió social, companyonia, confiança i integració social.

Així doncs, aquest divendres 31 de març vam acabar el trimestre d’una forma molt especial! Ens vam desplaçar fins al pavelló de bàsquet que hi ha molt a prop de l’escola i vam tenir l’oportunitat de presenciar tres partits de bàsquet alhora. Realment, va ser una experiència molt emocionant per tots i totes, vam tenir la sort de viure en directe  molt més que un partit de bàsquet!

El fet de conèixer una mica més què vol dir tenir una discapacitat intel·lectual, apropar-nos a entendre que hi ha persones que necessiten d’uns suports complementaris en alguns àmbits de la vida, millorar una mica el nostre comportament social,….. són accions que des de l’escola li donem molt valor i ens ajuden, en definitiva, a ser millors persones.