Programem amb Scratch i Micro:bit

L’alumnat de tercer s’inicia al llenguatge de programació Scratch i cinquè programa amb Makecode les plaques micro:bit. S’imparteixen sessions cada setmana durant un mes i mig on amb la col·laboració de l’alumnat de secundària de l’institut Pla Marcell de Cardedeu. Aquesta iniciativa té el seu origen en la participació de serveis comunitaris de zona.
Amb Scratch es pretén; reflexionar a través de projectes disponibles ja inventats per altres usuaris, crear animacions i activitats interactives, imaginar i innovar a partir del projecte que s’estigui observant, editar un joc que ja ha estat desenvolupat, compartir amb altres persones en línia i jugar per aprendre.
El Micro:bit és un petit dispositiu informàtic programable amb l’objectiu de facilitar i fer divertit l’aprenentatge de la programació i el control de dispositius físics, com sensors i actuadors.
Des de l’any 2016 la Fundació Educativa Micro:bit assumeix aquest projecte amb el propòsit d’inspirar la creativitat digital i desenvolupar una nova generació de pioners tecnològics a nivell mundial.

3r