Setmana de robòtica

Aquesta setmana els alumnes de l’Estelada hem començat a fer robòtica.

Els alumnes de l’institut Pla Marcell ens estan  ensenyant com funcionen.

Els alumnes de segon i quart han gaudit de l’experiencia!!

A segon hem après a utilitzar els Bee bot.

A quart hem après a fer funcionar els M-bots

I els de primer també hem estat practicant amb els Bee Bots

I segur que aprendrem moooolt!!

Fotos de l’Escola l’Estelada

Educació vial a 4t

Avui en Pablo i en Jordi, dos mossos d’esquadra,  ens han vingut a visitar per explicar-nos com ens hem de desplaçar amb seguretat.
Hem estat mirant moltes  imatges de nens, persones adultes i animals que es mouen per diferents vies (carreteres, voreres, espais públics…) per veure… Llegeix més»

Comiat de 6è

El temps passa volant i,…. avui ha arribat l’hora!

Els alumnes de 6è d’enguany s’han fet grans i el curs vinent començaran una nova etapa. Des de l’escola, personal pas i professorat els volem agraïr el seu saber fer, la simpatia i les seves ganes d’aprendre. Estem molt orgullosos de veure les personetes tan fantàstiques en que s’han convertit. Estem convençuts que a la nova etapa que els espera tindran molta sort. Us recordarem sempre!

http://

Festa de l’aigua

Tots els alumnes de l’escola, des de P3 fins a 6è, l’últim dimecres del curs hem gaudit de la Festa de l’aigua. Educació Infantil amb Cicle inicial a la pista de l’escola i Cicle Mitjà amb Cicle Superior a la pista exterior hem gaudit i ens hem refrescat tant com hem pogut. El professorat ha quedat ben xop!!

Font: Imatges extretes pel personal del centre.

Padrins i fillols de lectura

Els padrins i fillols de lectura és una pràctica habitual a la nostra escola però, per molts anys que passin, mai ens deixa de sorprendre i emocionar. Els padrins, alumnes de 6è, fan un acompanyament en la lectura als seus fillols, alumnes de 1r. al llarg de tot el curs. Les imatges que mostrem són de la despedida. Els padrins han fet una braçalet a mà amb un missatge personalitzat i els fillols els hi han fet entrega d’un punt de llibre fet a mà.

Pretty Ritty

Des de  l’Estelada tenim un projecte d’escola que s’anomena Esteatre, el qual consisteix en potenciar les obres de teatre i tot l’aprenentatge que això comporta: expressió oral, vocalització, memòria, expressió corporal, parlar en públic, … i per si això fos poc els nens de 2n. de Primària han feta la seva obra en anglès!! Aquí en teniu una mostra.

Servei Comunitari de l’Institut

Al llarg del curs hem tingut el privilegi de formar part d’una iniciativa dels instituts de Cardedeu, el Servei Comunitari de l’Institut, on ex-alumnes de l’Estelada venien una tarda a la setmana al nostre centre a fer l’acompanyament d’alguns alumnes que estan escolaritzats actualment.

Aquí us mostrem un recull d’imatges de la Cloenda del Servei Comunitari. Com podeu veure en les seves cares d’il·lusió, admiració, companyerisme i saber fer, aquesta experiència ha estat tot un èxit!

Montseny a l’escola

El nostre Centre té com a projecte el “Montseny a l’escola”, aquest és un programa d’educació ambiental que pretén apropar el Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny a la població local. I nosaltres com a escola situada en un espai protegit tenim l’honor de poder-lo fer amb el nostre alumnat. Es porta a terme a 2n, 4t i 6è i és d’aquest últim curs que us en volem deixar una mostra.

Xerrada / Taller del reciclatge

Des de l’Ajuntament de Cànoves i Samalús han impartit unes Xerrades / Taller sobre el Reciclatge!

Certamen de Lectura en Veu Alta

El Certamen de Lectura en Veu Alta es fa a la nostra escola per promocionar i potenciar la lectura a casa i a l’escola, la lectura expressiva i el gust per la lectura.

Tots es preparen un text per llegir en públic i per cicles el llegeixen en veu alta. Poques vegades hi ha tanta pau i tant silenci en l’ambient del gimnàs. A l’alumnat li encanta escoltar-se els uns als altres davant d’una bona lectura!

Sant Jordi

Per Sant Jordi tot l’alumnat de l’escola fa una exposició al gimnàs del nostre centre amb les produccions literàries de P3 fins a 6è perquè tot aquell que vulgui ho pugui visitar. De la lletra reina, fins a paraules dolces o la frase divertida, els rodolins, descripcions, cal·ligrames, poemes, llegendes o relats de ficció.

A la tarda fem el Concurs dels Jocs Florals amb l’alumnat de Primària que s’ha han estat preparant durant dies a l’aula amb l’acompanyament del professorat. Un jurat format per ajuntament, AMPA i professorat ha deliberat quines són les produccions més originals, divertides i literàries de cada curs. L’objectiu és potenciar l’expressió escrita, fer volar la imaginació i motivar-los a seguir escrivint.