PROTOCOL DE GESTIÓ DE CASOS COVID

NOVETATS gener 2022

Únicament s’indicarà quarantena quan hi hagi cinc casos o més o un 20 % dels alumnes del grup que hagin donat positiu en un període de 7 dies. En aquest cas, els alumnes immunitzats (amb pauta completa de vacunació o que hagin estat covid positius en els darrers 3 mesos) n’estaran exempts i només han de fer quarantena els alumnes no immunitzats del grup.

El període de quarantena (per contacte estret) i el període d’aïllament (per positivitat) en persones asimptomàtiques o amb símptomes lleus passen de 10 a 7 dies. ​

Es recomana la realització d’un TAR quan hi hagi un positiu al grup estable.

Educació infantil: el TAR es durà terme al lloc que indiqui l’atenció primària (CAP, punt centralitzat, etc.).

Educació primària: es faran el test en una de les farmàcies que participen en el Programa TAR.

La direcció del centre educatiu informarà el lloc on han d’anar a fer el TAR.

Es recomana que no tornin a l’aula fins que no disposin del resultat negatiu del TAR.

Si un contacte estret té un resultat positiu al TAR, independentment del seu estat vacunal, passa a ser considerat cas i cal que iniciï el període d’aïllament.

L’alumnat que hagi estat positiu per covid en els darrers 3 mesos no s’ha de fer TAR quan hi hagi un cas positiu al grup i pot continuar venint a l’escola amb normalitat.

NO ES POT ASSISTIR A L’ESCOLA:

Si es conviu amb un familiar que està a l’espera del resultat d’una PCR o TAR perquè es considera cas sospitós.

SI es presenta algun dels símptomes compatibles amb la covid-19, encara que només es presenti un d’aquests:

En cas de presentar simptomatologia compatible, caldrà que la persona afectada se sotmeti a una prova diagnòstica i no vagi al centre educatiu fins que tingui un resultat negatiu.

Estant a l’espera del resultat d’una PCR o d’un test d’antigen.

Es troben en període de quarantena domiciliària perquè han estat identificades com a contacte estret d’alguna persona diagnosticada de covid-19.