100TÍFIQUES

100tífiques” és un acte celebrat en coincidència amb el “Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència”.

L’11 de febrer, més d’un centenar de dones de perfil cientificotecnològic han fet xerrades divulgatives en escoles de Catalunya. Aquesta activitat té una doble finalitat: donar visibilitat a les dones del món científic i tecnològic i, alhora, impulsar les vocacions cientificotècniques dels nens i (en especial) les nenes.

Als alumnes de 5è i 6è els ha visitat Laia Recasens, farmacèutica i bioquímica. Els ha explicat la manca de referents femenins en el món de la ciència i els ha recordat que la gran majoria d’aquests referents són masculins. Després els ha parlat de la seva experiència personal, de la seva carrera professional i dels estudis i les feines que ha fet. Els ha recomanat molta constància i esforç per aconseguir els seus objectius.

Programa impulsat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute for Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.