ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL

Aquest mes d’abril, a la Falguera, hem iniciat per primera vegada els ambients a educació infantil.Els ambients són entorns estimulants que els infants poden escollir lliurement i desenvolupar-se d’una forma natural en relació als seus interessos i motivacions. Són espais que respecten la diversitat, que tenen en compte en tot moment el ritme individual de cada infant.
El docent passa a un segon terme. Coordina i és un estímul per a l’infant; però els nens i les nenes són els veritables protagonistes quan interactuen amb els materials i duen a terme les seves activitats. Els adults observen, reestructuren els espais i vetllen perquè les normes que s’estableixen des d’un inici es respectin.
L’autonomia dels alumnes permet que l’adult pugui ser quan algú ho necessita. Es respecta la diversitat de l’alumnat, al mateix temps que el docent adquireix un gran coneixement de cada infant ja que aquest plantejament facilita la interacció i permet la creació de vincles molt potents.

De moment hem començat en el treball d’ambients durant 2 tardes a la setmana: dimarts i dijous. En aquestes tardes es posa en funcionament els set ambients d’aprenentatge: • LLum i ombra  • Art   • Jardí zen  •Construccions  • Carrer   •Joc simbòlic  •Aigua

Les persones que acompanyen aquests ambients són les 4 mestres del cicle d’infantil, una mestra del cicle inicial, la mestra d’anglès d’infantil i el cap d’estudis de l’escola.

En els diferents espais es barregen infants de P3, P4 i P5. En acabar la sessió, els nens i nenes de cada ambient  el recullen i en acabat es torna a l’aula amb la tutora mestra de referència on poden explicar els processos i experiències viscudes als ambients.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *