La digitalització

Les noves tecnologies són un mitjà que ens ajuda a descobrir i aprendre. D’una forma contextualitzada, les eines digitals esdevenen elements de gran importància i ajuda a l’hora de transformar els coneixements; en resum, no són una finalitat en sí mateixes sinó el camí per ampliar aprenentatges.

El seu ús a través de les diferents etapes és ben diferent, però. Creiem que l’infant ha de manipular i experimentar, i és per aquesta raó que no és fins a 1r de Primària que s’en comença a fer un ús puntual. És a partir de 4t que el treball a partir de recursos digitals s’intensifica, sempre sense deixar de banda l’aprenentatge a través de la manipulació.

Per tal de formalitzar la governança de la tecnologia a l’escola, la Comissió Digital, juntament amb l’Equip Directiu, actualment es troba immersa en l’elaboració de l’Estratègia Digital de Centre (EDC), un document que també recull les línies d’actuació per aconseguir l’assoliment de la  competència digital per part de l’alumnat, els docents i el centre.

L’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.