Com treballem?

A la Falguera, organitzem l’horari escolar en diferents franges, tant a Infantil com a Primària.

Les franges d’infantil comprenen els racons (primera part del matí), els ambients de lliure circulació (segona part del matí) i els projectes, centres d’interès i diferents especialitats (tarda).

A Primària, organitzem les franges en el Teixit d’aula (situacions d’aprenentatge i racons), els  projectes i els ambients.

Tot això, prenent el mètode dialògic, el procès científic i els valors democràtics com a metodologies que defineixen l’escola i tenint en compte els nostres quatre eixos d’aprenentatge (digitalització, art, natura i llengües), sempre en el marc d’una escola inclusiva i coeducadora.

El nostre mètode de treball contempla:

✅ La conversa i el mètode dialògic com a eina estratègica (Qualsevol tasca, de qualsevol àrea o temàtica, ha de tenir el seu inici en la conversa. Conversa entre iguals i entre alumne i mestre. És des de la verbalització que fa l’infant, que pot construir el seu pensament).

✅ El mètode científic

✅ El treball teòric i pràctic, tenint molt present la necessitat de la manipulació i experimentació.

✅ El treball individual i col·lectiu, i dins del treball col·lectiu, el treball cooperatiu.

✅ Adaptació al món actual a través de la digitalització i l’ús de diverses eines digitals, sense oblidar la importància del paper.

❗❗❗Podeu navegar pel menú de l’esquerra (o el principal) per llegir sobre els projectes i activitats que donen forma al nostre dia a dia.