5è – EL CICLE DE LA MATÈRIA

El dimecres 21 de setembre de 2022 l’alumnat de 5è  ha realitzat el projecte del cicle de la matèria al Camp d’Aprenentatge Can Santoi.

Han començat reflexionant què els hi passa a les fulles del bosc quan cauen a terra durant la tardor i perquè ja a la primavera gairebé desapareixen. Així hem pogut parlar de la transformació de matèria orgànica en matèria inorgànica, i dels processos de transformació i descomposició que els afecten. Han aportat moltes idees i reflexions interessants.

S’han organitzat en petits equips de treball i han començat l’activitat, que està plantejada de manera que els alumnes realitzin una gimcana i un taller.

• La gimcana de la natura consisteix en trobar 6 punts al bosc on descobrir el transcurs de la matèria a la natura i resoldre algunes qüestions. Han observat elements com fullaraca en diferents estats de descomposició, bolets, animals del sòl, diferents cranis, restes orgàniques i també deixalles domèstiques.
  • El taller de compostatge en aquest taller els mostra que la matèria orgànica domèstica es pot fet servir per obtenir un producte molt beneficiós per les plantes: el compost. Han col·laborat triturant restes vegetals de l’entorn amb la trituradora i afegint els residus vegetals que havien portat des de casa per després barrejar-los bé al compostador. Fent això hem accelerat el procés de la natura.

Si vols veure totes les imatges PITJA AQUÍ.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *