LA FIGURA DEL TUTOR/A A L’AULA
Des de l’escola volem incidir en el paper tan important que juga el tutor/a en la gestió de l’aula i el procés d’aprenentatge integral dels alumnes. Compta amb les responsabilitats que li són pròpies com a docent, i també les del desenvolupament personal i social dels seus alumnes.
Què s’entén com a tutor/a?
Els tutors són aquells docents que es fan càrrec de cadascun dels nivells educatius oferts en els centres escolars, per designació directa del director i sota la coordinació del cap d’estudis.
Quines són les seves funcions principals?
. Orientar al grup en el seu procés d’aprenentatge amb l’objectiu de l’assoliment de les competències bàsiques a Primària i les capacitats a Infantil.
. Atendre a les dificultats de l’aula.
. Programar totes les activitats pedagògiques del grup.
. Coordinar-se amb tot l’equip docent que intervé amb el grup.
. Gestionar els conflictes de l’aula per promoure la cohesió de grup.
. Comunicar a les famílies l’evolució personal i acadèmica de cada alumne/a.
Aquestes funcions són possibles gràcies a què és el responsable i la persona referent tant pels alumnes, famílies, mestres especialistes, i tot l’equip que conforma l’escola.
Quina relació s’estableix amb l’alumne?
El vincle existent entre tutor i alumne és un lligam emocional i pedagògic. Hi ha una unió molt forta on l’alumne veu al tutor com a referent personal i important en el seu dia a dia. És per això que des de casa cal compartir i valorar aquest vincle per tal que la relació tutor/alumne es mantingui forta i sòlida pel bé de l’aprenentatge dels nens i nenes.
Qui ha de ser la persona amb qui m’he d’adreçar per comunicar-me?
El tutor és el professional docent que ha d’estar informat de tot referent als seus alumnes i comunicar qualsevol canvi per tal de poder entendre i intervenir, si cal. Les famílies heu de comunicar-vos sempre amb ell com a responsable de la classe. El Dinantia és el canal de comunicació diari.
Totes les famílies disposeu d’un horari d’atenció els dimarts de 12:30 a 13:45h per atendre aquelles necessitats que sorgeixin.
També l’escola organitza dues setmanes a finals del segon trimestre (de dilluns a dijous) per fer totes les entrevistes.
Pel bon desenvolupament integral de l’alumne i del seu aprenentatge, cal promoure el canal de comunicació amb el tutor i valorar la seva tasca pedagògica.