Tutories

LA FIGURA DEL TUTOR/A A L’AULA

Des de l’escola volem incidir en el paper tan important que juga el tutor/a en la gestió de l’aula i el procés d’aprenentatge integral dels alumnes. Compta amb les responsabilitats que li són pròpies com a docent, i també les del desenvolupament personal i social dels seus alumnes.

Què s’entén com a tutor/a?

 Els tutors són aquells docents que es fan càrrec de cadascun dels nivells educatius oferts en els centres escolars, per designació directa del director i sota la coordinació del cap d’estudis.

Quines són les seves funcions principals?

. Orientar al grup en el seu procés d’aprenentatge amb l’objectiu de  l’assoliment de les competències bàsiques a Primària i les capacitats a Infantil.

. Atendre a les dificultats de l’aula.

. Programar totes les activitats pedagògiques del grup.

. Coordinar-se amb tot l’equip docent que intervé amb el grup.

. Gestionar els conflictes de l’aula per promoure la cohesió de grup.

. Comunicar a les famílies l’evolució personal i acadèmica de cada alumne/a.

Aquestes funcions són possibles gràcies a què és el responsable i la persona referent tant pels alumnes, famílies, mestres especialistes, i tot l’equip que conforma l’escola.

Quina relació s’estableix amb l’alumne?

El vincle existent entre tutor i alumne és un lligam emocional i pedagògic. Hi ha una unió molt forta on l’alumne veu al tutor com a referent personal i important en el seu dia a dia. És per això que des de casa cal compartir i valorar aquest vincle per tal que la relació tutor/alumne es mantingui forta i sòlida pel bé de l’aprenentatge dels nens i nenes.

Qui ha de ser la persona amb qui m’he d’adreçar per  comunicar-me?

El tutor és el professional docent que ha d’estar informat de tot referent als seus alumnes i comunicar qualsevol canvi per tal de poder entendre i intervenir, si cal. Les famílies heu de comunicar-vos sempre amb ell com a responsable de la classe. El Dinantia és el canal de comunicació diari.

Totes les famílies disposeu d’un horari d’atenció els dimarts de 12:30 a 13:45h per atendre aquelles necessitats que sorgeixin.

També l’escola organitza dues setmanes a finals del segon trimestre (de dilluns a dijous) per fer totes les entrevistes.

 

Pel bon desenvolupament integral de l’alumne i del seu aprenentatge, cal promoure el canal de comunicació amb el tutor i valorar la seva tasca pedagògica.