Normes de funcionament del centre

ENTRADES I SORTIDES. PUNTUALITAT

Cal ser molt puntual en les entrades i sortides per tal de no trencar el ritme de l’aula i evitar aglomeracions. En el cas que s’arribi tard, cal una notificació del motiu al tutor/a.

Tots els alumnes serà acompanyats fins al punt identificat d’espera del seu curs i seran entregats a la persona que tingui responsabilitat de recollir-los.

No s’entregaran nens a familiars o amics sense una notificació i  autorització per part de la família ( via Dinantia).

En el cas, que un/a germà/na menor d’edat hagi de recollir a un/a alumne/a, cal una autorització específica amb la direcció.

També es prega el màxim de puntualitat en la recollida de l’alumnat per tal d’evitar aglomeracions. En cas de retard, passat un marge prudencial de temps d’uns 5 minuts, es quedaran al servei d’acollida de Donavol i s’haurà d’abonar la despesa corresponent.

L’alumnat dels cursos de 4t, 5è i 6è sortiran sols. En aquest cas, és important que en parleu amb els vostres fills/es per tal de promoure la seva responsabilitat. Si algun alumne no està autoritzat per marxar sol de l’escola, es lliurarà a la persona que tingui responsabilitat de recollir-lo. Recordeu que també disposeu de servei d’acollida.

Quan se surti de l’escola, no es podrà entrar a l’aula de nou ni a l’escola.

Quan un alumne hagi de marxar en horari lectiu, cal una comunicació per escrit prèvia de la família. En cap cas, cap alumne podrà marxar sol dins de l’horari lectiu. L’autorització per marxar sol només té validesa a partir de les 16.30 hores.

 

COMUNICACIÓ DIÀRIA AMB L’ESCOLA: DINANTIA

Totes les famílies disposes de l’app Dinantia per a la comunicació família-escola.

Només tindran agenda escolar els alumnes de Cicle Mitjà i Superior, per tal que puguin realitzar una gestió del temps autònoma. L’ús serà personal i individual i la comunicació amb les famílies serà mitjançant el Dinantia.

 

ADMINISTRACIÓ DE MEDICAMENTS EN HORARI LECTIU

Sempre que sigui imprescindible administrar medicaments a l’alumnat en horari lectiu, caldrà prèviament que la família aportin la documentació següent:

  1. Un informe mèdic on consti el nom de l’alumne o alumna, el nom del medicament que ha de prendre i la pauta d’administració.
  2. Una autorització on se sol·liciti a la direcció del centre educatiu l’administració al fill o filla del medicament prescrit d’acord amb les pautes que constin en l’informe esmentat anteriorment, i se n’autoritzi als professionals del centre.

 

MATERIAL ESCOLAR

Els/les alumnes han de retornar les carpetes blaves dels àlbums i els sobres blaus dels informes. És un material que ha de durar tota l’escolaritat.

 

CELEBRACIONS ANIVERSARIS

Aquest curs no es podrà repartir regals d’aniversari a les classes.

 

JOGUINES I ALTRES APARELLS

No es poden portar joguines ni aparells electrònics (mòbils, MP3, etc.) a l’escola. Ni abaloris varis que dificultin l’activitat escolar. Tampoc carteres ni motxilles amb rodes.
En el segon avís de l’incompliment, es retirarà l’objecte per un espai de temps.

 

ESMORZARS SALUDABLES 

L’escola continuarà amb el Projecte de Fruita a les escoles. El dimecres és el dia de la fruita. Aquest dia l’alumnat haurà de portar una peça de fruita per esmorzar a l’hora de l’esbarjo a la seva carmanyola.

L’escola informarà a les famílies dels dies en que es repartirà fruita. Aquests dies els alumnes no cal que portin esmorzar de casa.
Recordeu que la resta de dies no està permès portar líquids ni sucs, làctics ni “pastisseria industrial”.

 

EMBOLCALLS DELS ESMORZARS 

L’escola participa en el Projecte de Xarxa d’Escoles Sostenibles.
Un dels objectius a assolir és eliminar els embolcalls que no es poden reciclar (paper d’alumini, envasos de sucs i altres…).
Demanem doncs, que l’alumnat porti el seu esmorzar en contenidors reciclables, com petites carmanyoles o embolcalls que es poden rentar.
No està permès portar brics ni envasos no reciclables.

 

ATENCIÓ ALS AVISOS I TERMINIS ESTABLERTS

Preguem amb insistència a les famílies de la necessitat d’ajustar-se als terminis establerts per a fer les inscripcions, sol·licituds de serveis, pagaments, per raons òbvies d’organització i bon funcionament de l’escola en general.

 

NOTIFICACIÓ ESCRITA DE CANVIS DE DOMICILI, TELÈFON I DADES BANCÀRIES

En el cas de produir-se canvis de situacions familiars (domicili, telèfons familiars i de localització, dades bancàries per domiciliacions) és molt important que ho comuniqueu a l’escola.

 

MALALTIES. PARASITOSIS

Els/les alumnes que presentin febre o qualsevol altre símptoma compatible amb Covid-19, no poden assistir a l’escola.

En el cas de malalties contagioses o parasitosis (polls i/o llémenes), l’alumne no podrà romandre a l’escola mentre no estigui solucionat el problema, per tal d’evitar el contagi.

La detecció d’aquestes possibles situacions implicarà un avís immediat a les famílies per tal que recullin i puguin atendre degudament els seus fills/es afectats.