Racons a Infantil

A l’etapa d’Educació Infantil els nostres alumnes dediquen unes sessions setmanals a treballar per racons.

El treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en petits grups, realitzen activitats simultànies de manera autònoma.
És una manera de treballar més creativa i flexible, en la qual el paper del mestre és dinamitzar els aprenentatges i animar els alumnes a participar en tots els espais d’activitat i aprenentatge.
Des d’aquest plantejament es cedeix a l’alumne un gran protagonisme: participa activament en el seu aprenentatge, pot ser model i guia dels seus propis companys -es potencia el diàleg entre iguals-, pren consciència de les seves possibilitats, accepta i aprèn dels seus errors…
Segurament, un dels sinònims més precisos de Treballar per racons és Educar l’autonomiaAquesta metodologia de treball ajuda el nen a ser responsable amb el material i amb el treball, exigint-li i creant-li la necessitat d’ordre. L’alumne aprèn a organitzar-se, a planificar-se la feina, a saber què vol aprendre i quin camí pot seguir per aconseguir-ho. Tot plegat es tradueix alhora en un guany de seguretat i confiança.

Els racons de matemàtiques estan pensats perquè a través de la manipulació, el joc, l’experimentació i l’observació els alumnes afrontin reptes matemàtics.

Les nenes i els nens d’I3 un cop a la setmana realitzen racons de motricitat fina on es troben amb diferents propostes de joc d’estimulació. D’aquesta manera els ajudem a desenvolupar l’habilitat motriu de les seves mans i els seus dits.