Espais de joc a Infantil

Els infants coneixen el món, desenvolupen habilitats socioemocionals, aprenen i se socialitzen de manera innata mentre juguen. El joc potencia l’autocontrol, la innovació, la resolució de conflictes, la presa de decisions, el treball en equip… A més, el joc provoca curiositat, motivació i concentració.
L’activitat lúdica és, doncs, una potent eina per a l’aprenentatge, és un mitjà de socialització, expressió i comunicació, amb el qual l’infant supera el seu egocentrisme, estableix relacions amb els seus iguals i aprèn a acceptar punts de vista diferents del propi. Permet a l’infant conèixer-se a si mateix, als altres i establir vincles afectius. Estimula la superació personal a partir de l’experimentació de l’èxit, que és la base de tota autoconfiança. Ajuda a interioritzar les normes i pautes de comportament social. El joc és, a més a més, la base de tota activitat creativa.
Les propostes de joc que l’escola planifica té en compte la diversitat, la motivació i l’interès dels infants, que poden decidir quina activitat volen realitzar lliurement: jocs de taula, trígonos, disfresses, circuits, psicomotricitat fina, teatre…
“L’infant no juga per aprendre, aprèn perquè juga”, Piaget.