L’escola

L’escola Joan Perich i Valls, situada en el municipi de Sant Joan Despí, va ser creada en l’any 1974 com a conseqüència de la necessitat d’escolaritzar un gran nombre d’ alumnes que no es podien atendre en els centres en funcionament.

Es va escollir el polígon de la Fontsanta per a la construcció de les instal·lacions de l’escola.

La majoria d’alumnes provenien del barri de les Planes, fills d’immigrants dels anys 60. Durant el final dels anys 80 i principis del 90 es va crear el barri de TV3 i l’escola passa a tenir bàsicament alumnes d’aquest barri. En l’actualitat, com a zona única que som, el nostre alumnat procedeix de tots els barris del municipi.

Som una escola  d’una línia, tot i que l’augment puntual de la natalitat en anys anteriors, han provocat que actualment tinguem alguns cursos desdoblats, com P4, 5è i 6è.