Documents de centre

El Projecte Educatiu de centre (PEC) és un document que inclou els trets d’identitat del centre, els principis pedagògics, els principis organitzatius i el projecte lingüístic.

En aquest document s’especifiquen els valors, els objectius i les prioritats d’actuació del centre, la concreció dels currículums que s’imparteixen i el tractament transversal en les àrees, matèries o mòduls de l’educació en valors i altres ensenyaments.

En els centres públics, el PEC l’elabora el claustre, a iniciativa del director.

Les Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC) són un conjunt d’acords i decisions d’organització i funcionament que s’hi adoptin per fer possible, en el dia a dia, el treball educatiu i de gestió que permeti assolir els objectius proposats en el PEC i en  la Programació General Anual (document que concreta, a partir del Projecte Educatiu de Centre, les actuacions concretes per a cada curs).

Les NOFC regulen aspectes en relació a:

  • els òrgans unipersonals i col·legiats
  • l’alumnat, el professorat, el PAS
  • l’organització de les activitats del centre
  • el recinte escolar
  • el suport burocràtic

El projecte lingüístic és el document que recull els aspectes relatius a l’ensenyament i a l’ús de les llengües en el centre educatiu.

En aquest document queden definits el tractament de la llengua catalana com a llengua vehicular i d’aprenentatge, el procés d’ensenyament i aprenentatge de la llengua castellana, les diferents opcions amb referència a les llengües estrangeres i els criteris generals per a les adequacions de les llengües a la realitat sociolingüística del centre.

La carta de compromís educatiu és un document que té com a finalitat potenciar la comunicació, la participació, la implicació, el compromís i la corresponsabilitat entre els centres i les famílies en l’educació d’infants i joves.

Per tant, la carta ha de contribuir, entre altres, als objectius següents:

  • Compartir amb les famílies els principis i els continguts del projecte educatiu del centre i, si escau, els projectes educatius de l’entorn.
  • Millorar la informació i la comunicació entre el centre i les famílies.
  • Facilitar a les famílies l’exercici dels seus drets i el compliment dels deures.
  • Fomentar la convivència i el bon clima escolar.
  • Corresponsabilitzar el centre i la família en l’èxit acadèmic, personal i social dels alumnes i també en el compromís cívic dels infants i joves.

El Projecte de convivència desenvolupa i concreta el treball amb relació a l’educació positiva dels conflictes que es porta a terme al centre, l’absentisme i l’acollida.

L’educació en la gestió positiva dels conflictes té com a objectiu primordial proporcionar a l’alumnat les eines, les estratègies i les habilitats necessàries per entendre el conflicte com una oportunitat d’aprenentatge i gestionar-lo de manera constructiva per tal de transformar-lo eliminant els factors violents.

El centre educatiu, en el marc de la comissió de convivència, establirà un espai de coordinació per al tractament de l’absentisme escolar on participaran professionals externs del centre.

Els processos d’acollida mereixen una atenció especial dins el projecte de convivència de centre perquè, com a primer moment de socialització, poden esdevenir un element clau per a la creació de vincles, per establir un bon clima relacional i per afavorir la implicació en el centre de tots els seus membres.

L’estratègia digital de centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació del centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

El Pla de Comunicació que es detalla estableix els objectius prioritaris que es persegueixen, així com quins són els canals de comunicació existents i per a què serveixen cadascun d’ells.

Aquest és un document que detalla onze eines diferents per facilitar la comunicació de l’escola amb tota la comunitat (alumnat, famílies, institucions i qualsevol ciutadà), des de recursos més tradicionals com el telèfon fins a les videoconferències i els entorns virtuals d’aprenentatge.

Informació bàsica destinada a les famílies del centre sobre l’organització del curs vinent.

Informació destinada a les famílies del centre sobre l’organització del curs 23-24.

Gestió econòmica del centre

AUTORITZACIONS

INSTÀNCIA GENÈRICA

Per a realitzar una sol·licitud al centre (modificació de dades personals dels alumnes, sol·licitud de certificats, etc) omple i entrega a secretaria o per correu electrònic aquesta instància.