Quan es fundà?

L’escola Germans Corbella va ser inaugurada l’any 1979 com a amplicació del Col·legi públic Ramon Macip-Dolors Granés.
Al setembre de 1982 ja es va crear la nostra escola en plena autonomia, amb el seu claustre, els seus mestres, els seus alumnes i la seva APA.
Ja teniem la segona escola del poble.

D’on surt el nom?

El nom de l’escola surt de la família que va fer la cessió dels terrenys per a construir l’escola, es tracta de la família Corbella.

La Sra. Clotilde Corbella ens ho explica en el llibre del 25è aniversari de l’escola.

Era una família en la que el pare era de Tarragona i la mare de Castelló, malgrat vivien a Barcelona. Un dia van passar en tren per Cardedeu i van decidir que seria la seva nova llar.
Van comprar els terrenys de la família Riera i allà s’hi van instal·lar, els pares i els 7 fills.
Al cap dels anys, Cardedeu va necessitar crear una nova escola, i la família Corbella va cedir uns camps per a la construcció del nou edifici, i fins i tot va col·laborar-ne econòmicament en la construcció.
Com agraïment van posar a l’escola el nom dels set germans, però es va canviar pel nom actual: GERMANS CORBELLA.

Vivències d’aquests anys:

“Ens cal mirar endavant i tenir present que la feina més important no és la de transmetre coneixements, si no la de formar persones. Els coneixements sovint s’obliden; si formem persones íntegres, perduraran en el temps.” FRANCINA PRAT (mestra d’Educació Especial de l’escola)

“Com tot el poble en general, l’escola ha anat creixent de mica en mica. Recordo fa anys i panys, passar-hi en bici per davant i veure-hi només un petit edifici. M’imagino que els primers alumnes s’ho devien passar molt bé: l’edifici en sí era petitíssim i el pati immens!” LLUC ORS (Conserge de l’escola)

“Durant uns anys l’escola tenia el seu hortet i el seu arboretum. Calia podrir la terra i teníem el pagès – pare d’alumne- que proporcionava els fems. Els nens plantaven i cuidaven les hortalisses.”  JOSEP MARIA NONAY (director i mestre de l’escola)

“Els que sou veterans recordareu l’actual pati totalment ocupat per les cargoleres, el parc Lola Anglada habilitat com a zona d’esbarjo, el canvi de model en el funcionament del menjador escolar…” CARLES GUINART (director, cap d’estudis i mestre de l’escola)

“La il·lusió i la força que vàrem tenir a l’inici  d’aquell projecte, acompanyades per les circumstàncies polítiques i socials (…), varen donar com a resultat una escola: catalana, laica i lligada a moviments de renovació pedagògica, que començaven a entrar a les escoles públiques”. TERESA FELIU (mestra de l’escola)

“Avui és temps de recordar, és temps de creure un altre cop en les paraules, de repintar l’escola amb nous colors.” LLUÍS SAIZ (mestre de l’escola)

“Així doncs m’atreveixo a dir que l’educació en valors és l’eix fonamental de la nostra forma d’educar.” CARMEN DE LAS HERAS (mestra de l’escola)

“També recordo, que cada matí durant molts anys, en Lluc venia a obrir-nos la porta per entrar i tocava el timbre per marxar a casa… Ppiiiiiiiiipp!!! – ui, corre que sona el timbre!” PAULA BARRANCO (alumna de l’escola)

“Els cursos que havien anat passant amb les festes de Nadal, Sant Jordi, Santa Cecília, final de trimestre, guerres d’aigua amb escuma o sense, passant per la cantata i arribant fins al Cross de Nadal ara s’acaben, però al Corbella la diversió sempre estava assegurada”. ALBA JIMÉNEZ – FARAH EL HANA (alumnes de l’escola)