CONSELL DE LA INFÀNCIA
10/11/22El CONSELL DE LA INFÀNCIA de Castelldefels neix de la voluntat de l’Ajuntament per donar veu a la ciutadania més jove i educar en la pràctica de la participació cívica i democràtica.
Dimecres 9 vam celebrar al gimnàs de l’escola una sessió que va ser tot un aprenentatge sobre com funciona la participació ciutadana: l’elecció dels nous membres del Consell de la Infància del curs 2022-2023. Llegeix més»
Estrenem Biblioteca!
23/10/22Com ja sabeu, el passat 11 de novembre vam estrenar la nostra biblioteca. A l’acte d’inauguració va assistir l’alcaldessa de Castelldefels i el regidor d’educació d’entre altres autoritats. Va ser una tarda per tota la comunitat educativa on els nens i nenes de sisè vam participar fent berenar pels assistents, dinamitzant un taller de contacontes i creant una sèrie de vídeos, que compartim ara, amb tot el procés de transformació de la nostra biblioteca. Esperem que pugueu gaudir d’ells!
ASSEMBLEA de DELEGATS i SOT-DELEGATS
21/10/22Utilitzar els WC de l’escola correctament, inflar les pilotes de bàsquet, obrir la biblioteca a l’hora del menjador, posar ventiladors quan fa molta calor, tornar a fer activitats padrins-fillols, aixetes que ens esquitxen, com fer un bon acompanyament als alumnes que passen d’EI5 a primer, posar vigilants de neteja al pati…
Avui hem fet la primera ASSEMBLEA de DELEGATS i SOT-DELEGATS des d’EI5 fins a sisè i ha estat tot un èxit!
També hem entès la importància de la funció del nostre conserge i hem agraït la seva dedicació amb un fort aplaudiment!
Entre tot@s fem Garigot!
Horari de centre: setembre 2022
06/09/22-
Tal com es va aprovar en Consell Escolar està previst que el curs escolar 2022-23 es mantingui l’entrada esglaonada de 10 minuts i per tant:
-
L’horari lectiu d’Educació Infantil i Cicle Inicial (1r i 2n) és de 9:00 a 13:00 hores.
-
L’horari lectiu de Cicle Mitjà i Cicle Superior (3r, 4t, 5è i 6è) és de 8:50 a 12:50 hores.
-
Les activitats en horari no lectiu són gestionades per l’AFA: Espai Bon dia (7:45h a 9h), Menjador (13:00h a 15:30h) i tardes de lleure (15:30h a 16:30h) i es mantindrà el servei de permanència per aquelles famílies que ho necessitin.
Calendari curs 2022-23
11/07/22
Inici de curs:
5 de setembre de 2022
Vacances:
Del 22 de desembre de 2022 al 8 de gener de 2023 (ambdós inclosos)
Del 1 al 10 d’abril de 2023 (ambdós inclosos)
A partir del 23 de juny de 2023
Dies festius de lliure disposició:
31 d’octubre de 2022
9 de desembre de 2022
20 de febrer de 2023
2 de maig de 2023
29 de maig de 2023
Festa local de Castelldefels:
7 de desembre de 2022
Jornada compactada amb horari de 9:00 a 13:00 hores:
5 de setembre de 2022 al 30 de setembre de 2022 (ambdós inclosos) (NOVETAT!)
21 de desembre de 2022
i del 5 al 22 de juny de 2023 (ambdós inclosos)
Per als alumnes que inicien l’escolarització a P3 s’organitza un període d’adaptació que suposa una certa modificació dels horaris dels 5 primers dies de classe, i que es fa saber a les famílies en les reunions prèvies corresponents.
COMIAT DE 6è
22/06/22Era un dijous 18 de novembre de l’any 2021.De les meves anotacions d’aquell dia només us puc dir que vam parlar de subjectes el·líptics a llengua catalana,tot i que el més normal és que no us en recordeu i si no ho tingués apuntat jo tampoc me’n recordaria. Vau baixar al pati. Després us tocava Valors. Sempre heu tingut la generositat de barallar-vos al pati els dijous per si el vostre tutor no tenia gaire idea de què fer a Valors. Però aquell dijous va ser diferent: no us vau barallar.
Tot i així quan vau pujar a classe jo si sabia què fer. Seure a terra formant un cercle i conversar entre nosaltres. Hauria d’haver un objecte que va passant entre els participants i s’ha de restaurar alguna cosa feta malbé però jo només volia conversar amb vosaltres, treure temes relacionats amb les nostres emocions positives, relacionats amb els nostres afectes, amb la nostra felicitat, treure els temes sobre els que a mi m’interessa de veritat que parlem.
-Quin record m’agradaria deixar a la gent de la que m’acomiado aquest any?
-A qui admiro?
-De qui aprenc coses?
-A qui m’agradaria assemblar-me?
-Qui crec que és el millor?
-Què vol dir ser el millor?
-En què sóc el millor?
-Necessito ser el millor?
-Què i com em sento bé?
-Què i com puc fer sentir bé als altres?
I la pregunta que us he deixat enlaire millions de vegades durant dos cursos inoblidables:
-Quina mena de persona vull ser?
Vaig escoltar emocionat les vostres respostes.Les vostres respostes estaven plenes d’amor pels altres, de comprensió, de respecte, d’intel·ligència.Potser us queda molt per aprendre però ja teniu molt per ensenyar.
Podria dir moltes coses d’aquests dos cursos però a vegades has de buscar un petit record per entendre qui heu estat i qui sou vosaltres, aquesta intel·ligència, amor i comprensió cap als altres que vau mostrar explica qui va mostrar i qui sou.
Moltes gràcies, molta sort, petons, abraçades…
Garigot al Telenotícies TV3
22/06/22Benvolgudes famílies,
Compartim amb vosaltres la gravació de TV3 que ha sortit fa un moment al telenotícies.
Gràcies a tots i totes!
Bon estiu!




















