Participació en el projecte ENFOCAT

La setmana passada vam participar en el projecte impulsat pel Grup de Natura Freixe i del Departament de Territori i Sostenibilitat arran de l’incendi de l’estiu del 2019 que va arrasar més de 5000 hectàrees del nostre entorn. La recuperació d’un espai natural com són les finques de l’Ermita del Remei de Flix molt malmeses per l’incendi fou l’objectiu principal per millorar la biodiversitat perduda amb la implicació de la comunitat educativa.

Així doncs, totes les classes d’educació primària van poder gaudir d’unes activitats guiades pel Camp d’Aprenentatge de Flix: construcció de caixes niu per passeriformes, òlibes i ratpenats, torres de biodiversitat, refugis per micromamífers, hotels d’insectes i plantació de plantes aromàtiques. L’alumnat per torns i espais separats van poder col·laborar en la millora d’aquests espais cremats amb els tècnics del Grup de Natura Freixe i els educadors del CdA.

També va col·laborar amb el projecte ENFOCAT l’Escola Pàmies de Ginestar, membre de l’aliança del programa STEAMcat amb la nostra escola. L’alumnat de Ginestar va cloure el projecte encetat el curs passat sobre llavors i planter d’espècies vegetals de la Ribera i va plantar diferents espècies adaptades a les característiques de les zones cremades a més de construir també hotels d’insectes.

Els mitjans de comunicació van entrevistar algun dels nostres alumnes. Us deixem els links:

Canal Terres de l’Ebre

Canal 21