Dia internacional de les dones i xiquetes STEM

El dia 22 de desembre del 2015 l’Assemblea General de les Nacions Unides va decidir designar el dia 11 de febrer com el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència. Com bé sabeu, la nostra escola es troba dins del programa d’innovació pedagògica STEAMcat del Departament d’Educació on un dels objectius principals és incrementar les vocacions en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques a l’alumnat de primària, però sobretot trencar el biaix de gènere i de les condicions socioeconòmiques que existeixen actualment en aquests sectors.

Dins de les nostres actuacions en el programa STEAMcat, tenim la visualització de referents femenins propers de la nostra comunitat educativa. Enguany hem pogut realitzar vàries videoconferències amb mares d’alumnat nostre que exerceixen la seva professió en el sector de la salut i l’assistència a les persones. Moltes gràcies Àngels i Susanna!

També hem pogut gaudir d’una videoconferència proposada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la innovació (FCRI) amb l’epidemiòloga Dr. Anna Roca dins del cicle de conferències 100tífiques. Quina sort que hem tingut amb la nostra ponent! Graduada en Química per la Universitat de Barcelona, Doctorat en Biologia Mol·lecular per l’UB i amb un Màster d’Epidemiologia per la Universitat de Londres, es dedica a la investigació a la London School of Hygiene and Tropical Medicine a Gàmbia (Àfrica) amb la recerca biomèdica, epidemiologia i mentora a dones (sobretot africanes) per a què es puguin dedicar a les STEM.

El nostre alumnat de la comunitat de grans havia preparat un seguit de preguntes interessants que la ponent ens ha contestat relacionant-ho amb les seves interessants vivències i amb l’actual tasca en la lluita de la pandèmia del COVID-19 en un país com Gàmbia. Ens ha fet també preguntes sobre el què sabíem respecte la seva feina, les vacunes, entre altres i l’hem convidat a visitar el nostre poble quan les condicions millorin.

Moltes gràcies Anna per la teva col·laboració!