Som escola premiada Pilarín Bayés 2018

Aquest any es commemora el 15è aniversari del Premi Pilarín Bayés, promogut per l’Editorial Mediterrània, l’Hospital Sant Joan de Déu i l’Equip Pilarín Bayés. Convocatòria que aquest curs estrena  nova  modalitat (a la qual ens hem presentat nosaltres).

Habitualment, el concurs s’ha basat en la presentació de contes per part de les escoles interessades en participar d’entre les quals se’n premien una selecció (5 contes per cada cicle de Primària, i en la modalitat d’Educació Especial, també des d’aquest curs)… Rebent un premi molt especial: veient il·lustrats i editats els seus contes per la pròpia Pilarín Bayés i el seu equip!

Però, aquest curs, s’ha donat opció a participar-li en un nou format: el vídeo. Ha estat aquesta la modalitat amb la que ha participat la nostra escola descrivint la iniciativa dels “Cors Pacífics” que coneixeu (43 concretament).

No s’han conegut els premiats fins aquest mes. I la nostra escola ha estat seleccionada com a guanyadora dins la modalitat de vídeo (en la categoria de Cicle Mitjà), entre la quarantena d’escoles que s’hi ha presentat (43 vídeos concretament).

Des d’aquí donem les gràcies de nou a tothom que s’ha sentit seu aquest projecte (Escola, AMPA, famílies que a  títol individual hi heu participat, Ajuntament de Flix, teixit associatiu i comercial del poble, etc…) que ens va permetre omplir el poble de cors, de missatges pacífics; però, sobretot d’il·lusió i de força per creure que sempre hi ha idees que poden ajudar a canviar el món…Lema de l’actual  certamen “Pilarín Bayés 2018”.

Del  vídeo que hem presentat (seguint les bases del certamen) la Pilarín Bayés se n’inspirarà i en farà un conte animat! En aquest premi hi ha un trosset de tothom que ha cregut en la força dels cors pacífics! Vídeo que no s’estrenarà fins el dijous 7 durant l’entrega de premis. Un cop el tinguem us el presentarem! Gràcies de tot cor a tothom que hi ha participat! Portar la nostra escola i el nom del nostre poble a un Premi com aquest ens omple d’orgull.

Joan Ramon, Director de l’Escola Enric Grau i Fontseré.

Raquel Sánchez, mestra d’EE i Responsable de la Comissió de Convivència del centre.