Segon trimestre

Seguim amb el pla d’organització del curs i les mesures preventives COVID-19 adaptant-nos a l’evolució de la situació epidemiològica, seguim amb els grups bombolla i amb l’entrada i sortida esglaonada de tots els nivells. El passat dimecres 13 de gener tot el personal docent, PAS, vetlladora, monitors de menjador, personal de neteja i practicants ens hem fet una PCR en la modalitat frotis nasal d’automostra. Amb la supervisió de la Referent COVID i una infermera del CAP de Flix, les 34 persones vam sortir negatives. Aquesta mesura de prevenció està emmarcada dins del programa de seguiment del Departament de Salut i preveu realitzar cribratges a tot el personal docent i de serveis dels centres educatius de Catalunya aquest mes de gener.

Aquest trimestre iniciem un programa contra el bullying gràcies a la Fundació Barça amb la programació de set sessions (3 tutories, 3 Educació Física i 1 àmbit artístic) on l’eix transversal és l’esport, posant el focus en la bona convivència. Amb el marc teòric d’educació emocional (Ruler), habilitats socials (Hellison) i l’educació en valors (Palou), el programa es centra com a eina de prevenció per a la detecció precoç i facilitador per incidir en factors de prevenció. El claustre del centre ha realitzat una formació específica per desenvolupar les sessions proposades per la Fundació Barça al llarg d’aquests propers dos mesos.

Aquest mes també reprenem els projectes STEAMcat amb activitats per celebrar el Dia de les dones i xiquetes STEAM el proper 11 de febrer amb la visualització de referents científics femenins mundials però també de propers.

Seguim amb la mentoria del Laboratori de Transformació Educativa amb sessions amb la nostra facilitadora i evolucionant el nostre camí vers la millora contínua.

També començem una formació sobre la competència digital dels docents amb el desplegament d’un ordinador portàtil per cada docent gràcies a la dotació del Departament d’Educació als centres i professorat arran de la COVID-19 i el necessari ús d’aquests dispositius per fomentar l’autonomia de l’alumnat. Aquesta formació pretén desenvolupar competències en l’àmbit de la cultura digital per poder desplegar la resta de competències del currículum.

Seguim amb el programa d’innovació educativa Mòbils.edu amb el nostre canal a Youtube Cloret TV i el programa de ràdio emès també per Ràdio Flix. Un programa que vol impulsar el periodisme digital amb l’ús adequat i didàctic dels dispositius mòbils i treballant de forma transversal els projectes d’aula, les tipologies textuals, l’expressió oral, entre altres (https://agora.xtec.cat/ceipflix/categoria/projectes/infonodes/).

Finalment també encetem nou període formatiu amb el Centre de Recursos Pedagògics i altres centres educatius de la comarca formant un grup de treball que impulsi accions educatives amb el suport de l’aliança Educació 360.

Que tinguem un bon trimestre ple de vivències i aprenentatges!

Seguim fent xarxa! Fem escola, tots sumem!