La Comunitat de Petits realitzem una proposta STEAM de la Fira aliança STEAMEbre

Durant aquesta setmana, els infants de la Comunitat de Petits han volgut realitzar una de les activitats proposades per la xarxa d’escoles que van participar a la Fira aliança STEAMEbre. A nosaltres ens va atreure la proposta dissenyada per l’escola Montsagre d’Horta de Sant Joan. Una proposta que vam explotar al màxim aprofitant recursos del nostre entorn, observant, creant i explorant nous aprenentatges i despertant tots els sentits dels nostres petits i petites.

El primer que vam fer va ser sortir al bosc del costat de la nostra escola, recol·lectant elements naturals per poder confegir el nostre nom a la pista poliesportiva del nostre poble, però com volíem que aquesta activitat se la poguessin prendre a casa, vam preparar plaques de fang, enganxant tots els elements que ells mateixos escollien per crear el seu nom.

Aprofitant les peces de fang que van quedar seques, era el moment de poder-los-hi mostrar com s’elabora la barbotina (pintura de fang) i amb aquest material vam enllaçar la següent activitat, la del dibuix lliure amb l’observació directa dels olivers de la nostra escola. Ens faltava pintar les fulles, havent observat el seu color, la seva forma… Què millor que pintar-les amb oli d’oliva? Acabant la tasca i fent-la més realista que mai, els infants ens deien que faltaven les olives. Doncs tot sigui dit, a estampar amb olives negres!!

L’última de les activitats era explicar un conte, els vam explicar una petita història molt especial per tots nosaltres però sobretot per la nostra escola, un diari de confinament fet desde la perspectiva d’un infant creat per la nostra companya Raquel Sánchez i il·lustrat per l’exalumna Anna Méndez: LA MEVA PETITA BOMBOLLA.

Com a cloenda, no podiem deixar escapar l’oportunitat de seguir amb les nostres caixes d’aprenentatge amb l’experiment Bombolles gegants, un experiment que ha sortit a la perfecció i els moments viscuts així ho demostren.