Seleccionats al Programa d’Innovació Pedagògica STEAMcat!

Estem d’enhorabona! El Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya ja ha seleccionat els 50 centres (23 escoles i 27 instituts) de tot Catalunya que al llarg dels propers tres cursos desenvoluparan un projecte d’innovació pedagògica per incrementar les vocacions de les STEAM (science, technology, engineering, arts and maths).

En l’educació infantil i primària els àmbits associats directament són: el matemàtic, coneixement del medi, artístic, digital  i amb la col·laboració de l‘equip orientador. Els àmbits associats indirectament: valors socials i cívics, aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, lingüístic i educació física.

El projecte STEAMFLIX que impulsarem a la nostra escola vol integrar les oportunitats que ens ofereix el nostre entorn respecte les STEAM, el moment de reflexió i millora contínua encetat amb la xarxa local d’Escola Nova 21 i la demanda de la societat respecte la necessitat de fomentar les vocacions STEAM. Vol dinamitzar les metodologies de la nostra escola cap a un aprenentatge vivencial, orientador i integrat per aconseguir l’assoliment de les competències, augmentar la motivació dels alumnes i fomentar el pensament crític i la creativitat. Això ho volem aconseguir mitjançant la creació d’espais d’aula curriculars vehiculats amb les STEAM amb mètodes vivencials, manipulatius i significatius, a partir de propostes internivells motivadores dins d’una nova organització horària aprofitant els recursos i les sinèrgies que l’entorn ens ofereix gràcies al seu potencial vers les STEAM.

A l’avantprojecte presentat es va formular una aliança amb l’Institut Escola 3 d’Abril de Móra la Nova i la ZER Font de l’Aiguadí de Rasquera i Ginestar per tal de crear xarxa d’intercanvi d’experiències i recursos per tal d’afavorir aquestes vocacions tant importants en el present, que ho seran encara més al futur.

Esperem la col·laboració de la comunitat educativa per potenciar aquesta línia pedagògica.