Segon dia de formació Erasmus +

Benvolgudes famílies,

Segon dia de formació dins del programa finançat pels fons europeus Erasmus +.

Dins del projecte #SnoezelenCloret, en aquesta mobilitat de formació del professorat ens hem desplaçat als Països Baixos. Avui tocava passar el dia al Centre de Hartenberg de l’organització ‘S Heeren Loo amb el creador del mètode Snoezelen Ad Verheul.

Origen de Snoezelen
Snoezelen es va originar a De Hartenberg al voltant de 1970. Snoezelen ha esdevingut ara un concepte mundial (www.isna-mse.org) i és de gran importància per al benestar de les persones amb una discapacitat múltiple (greu). La sala Snoezelen a De Hartenberg va formar la base d’aquest desenvolupament.

Els objectes de colors, com ara la projecció de líquids, les boles de discoteca i les columnes d’aigua de colors, sempre brinden nous estímuls i experiències. Això també s’aplica a les parets tàctils, que varien des de suaus vellutades fins a dures com raspalls, i matalassos a diferents temperatures. La paret de fragàncies i la música de fons apropiada estimulen el sentit de l’olfacte i l’oïda respectivament.

El terra de llum interactiu i la paret de llum amb un gran terra vibrant reaccionen quan algú camina sobre ell o l’empeny amb la mà.

Snoezelen per a tots
Snoezelen és ara un concepte mundial. Hi ha sales de snoezelen a més de 26 països. Les persones usen Snoezelen en la cura de discapacitats, cura de gent gran i psiquiatria. En la cura de joves, els nens hiperactius se’n beneficien. L’Associació Internacional Snoezelen (ISNA) manté contacte amb divuit universitats de tot el món per a la investigació científica i l’intercanvi d’informació.

La nostra escola amb la seva visió inclusiva del sistema educatiu implementa el mètode Snoezelen com a mesura universal per generar espais de benestar i aprenentatges amb els sentits per tot l’alumnat i obrint els espais multisensorials a la comunitat educativa.

Us deixem amb un resum d’aquest dia al Centre de Hartenberg.