Sant Joan a Flix

Benvolgudes famílies,

El passat dijous 23 de juny l’Ajuntament de Flix ens va convidar a participar en els actes de la Revetlla de Sant Joan. Una quarantena d’alumnes van acudir a ballar sardanes que gràcies a l’Agrupació Sardanista de Flix ens van ensenyar a practicar al llarg de dues setmanes a l’escola.

L’acte també comptà amb una part molt emotiva on l’escola i la nostra AFA va voler realitzar un reconeixement al Sr. Josep Maria Barbero de Castellví per la seva tasca educativa i cultural, amb un ram de flors i un detall per la seva vídua i excompanya de la nostra escola la Sra. Carme Escrivà i el seu fill, el nostre batlle Francesc Barbero.

Adjuntem l’escrit que el nostre company Ferran va llegir a l’acte:

El 23 de juny de l’any 2019 celebràvem els 20 anys de la ballada de sardanes per Sant Joan organitzada per l’Agrupació sardanista, l’Ajuntament, l’AFA i l’Escola de Flix. Moltes van ser les persones que al llarg d’aquells anys van treballar per transformar un acte d’aquestes característiques en tota una tradició. Després de dos anys sense poder-ho celebrar, ens retrobem avui, aquí i a la plaça de l’església per tornar a la normalitat.

Però abans de començar, des de l’escola i l’AFA, voldríem fer un petit acte de reconeixement a una persona que va treballar de valent, com dèiem abans, per poder mantenir ben viu l’acte d’avui amb els nens i nenes de l’escola. I es que aviat farà un any que ens va deixar tot un referent per al món sardanístic i de la cultura en general de la nostra població com era el Sr. Josep Maria Barbero de Castellví.

Amb aquest petit gest li voldríem mostrar el nostre agraïment per tots els anys que va col·laborar amb l’escola per transmetre els seus coneixements sobre el món de la sardana i li volem dir ben alt i fort que no l’hem oblidat ni l’oblidarem.

Aquestes dos últimes setmanes, mentre els membres de l’agrupació sardanista han vingut a l’escola a fer els tallers de sardanes, no hi ha hagut cap dia, cap, que no hagi aparegut en alguna conversa. I es que la frase «ningú no mor mai mentre sigui recordat» és ben certa, perquè Josep Maria, era un home que es feia estimar i avui li volem demostrar recuperant aquesta tradició que ell tant va cuidar.

Josep Maria, segur que siguis on siguis ja estàs preparat per ballar en nosaltres, micròfon en mà, per donar-nos instruccions i fer els canvis de curts i llargs. No et fem esperar més.

Moltíssimes moltíssimes gràcies per tot.