Resum protocol actual

Benvolgudes famílies,
Aquest cap de setmana estan sortint casos positius a vàries classes i també a mestres via test TAR sigui al CAP, farmàcia o casa.

Preguem comuniqueu els positius a les tutores de les classes i al CAP de Flix, si els heu fet a casa el més aviat possible. Recordeu també comunicar-nos si el vostre fill o filla NO pot venir a l’Escola si a casa teniu un cas positiu.

Així podem avançar en la resolució de proves diagnòstiques i complir els protocols establerts.

Us enviem un resum de l’actual protocol:

Gestió de quarantenes i test antigènic ràpid (TAR) en l’entorn escolar

🙋‍♀️🙋‍♂️ El vostre fill o filla ha tingut un cas positiu a classe i us han indicat que podeu fer-li un test d’antígens? 🧪

🧒 Si és alumne d’infantil, se’l podrà fer al CAP o en un punt centralitzat.
👧 Si és alumne de primària o secundària, se’l podrà fer en una farmàcia.

‼️ Abans d’anar-hi, cal que comproveu que l’autorització del test us aparegui a La Meva Salut, a l’apartat “Medicació” 📄 Sense recepta, no li podran fer la prova.

🗓️ S’ha ampliat el termini per fer-se el test de 4 a 7 dies.

🎒 Malgrat que la recomanació és fer-se’l així que es pugui, recordeu que l’alumne/a pot seguir anant a classe encara que no el tingui fet.

🕙 És possible que, per una qüestió organitzativa, algunes farmàcies tinguin franges horàries en les quals fan els tests.

📲 Podeu consultar les farmàcies participants en el Programa TAR en aquest enllaç: https://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/c/coronavirus-2019-ncov/ciutadania/deteccio-de-casos-i-seguiment-de-contactes/tar-farmacies/farmacies-adherides/

🏠 Quan s’ha de fer la quarantena?

➡️ Infantil i primària

Si es donen 5 o més casos positius en un mateix grup (o més d’un 20%), s’indicarà quarantena als infants no immunitzats del grup (7 dies a comptar des del dia del darrer cas positiu).

➡️ Secundària

Si es donen  1 o més casos positius en un mateix grup, s’indicarà quarantena als alumnes no immunitzats del grup (7 dies a comptar des del dia del darrer cas positiu).

❌🏡 Quan no cal fer quarantena?

✅ Si l’alumne/a ha estat positiu de Covid en els darrers 3 mesos 🦠
✅ Si l’alumne/a ha estat positiu de Covid fa més de 3 mesos 🦠 i té una dosi de vacuna 💉
✅ Si l’alumne/a té la pauta completa de vacunació (2 dosis) 💉💉

RECORDA❗️Si el 👧🏽👦🏼🧒🏻 NO immunitzat és contacte estret d’un positiu a 🏠 SI que haurà de fer aïllament durant 7 dies.

Moltes gràcies!