Programa Lideratge per a l’Aprenentatge

Benvolgudes famílies,

Aquesta setmana hem realitzat la primera tanda de formació del programa Lideratge per a l’Aprenentatge d’EduCaixa amb 50 centres de tot l’estat espanyol acompanyats dels facilitadors del programa en coordinació amb l’Institute of Education de la University College of London. En aquest programa participen el secretari del centre Ferran Albiac i el director de l’escola Josep Manel Albiac.

Tres dies al CosmoCaixa de Barcelona amb jornades intensives de formació repartits en diferents sales (prèvia prova d’antígens diària abans de començar). La nostra sala (Delta) estava integrada pels dos facilitadors: Katherine O’Shaughnessy (UCL Centre for Educational Leadership), Aitor Pagaldai (Director de Lauaxeta Ikastola del País Basc) i pels centres educatius: CPFPB Adsis Gazteiz, San Juan Bautista de Madrid, IES Veleta de Granada, IES Montes Orientales de Granada, IES Josefina Aldecoa d’Alcorcón, IES Castillo de la Yedra de Cazorla, Escola Torroja i Miret de Vila-seca, ZER Mestral de Campredó i l’Escola de Flix.

El primer dia es va centrar amb la reflexió sobre el lideratge escolar eficaç, els comportaments del lideratge, el lideratge de l’aprenentatge i el lideratge pedagògic.

El segon dia es vam centrar en liderar organitzacions que aprenen, el desenvolupament professional eficaç, els models de col·laboració basats en la investigació i el Lideratge emocionalment intel·ligent.

El tercer dia es va dividir en dues parts, al matí vam aprofundir amb liderar canvis i innovació, planificació estratègica, planificar per generar impacte i com desenvolupar un projecte per al canvi. Per la tarda es van establir els Grups d’Aprenentatge territorials que es trobaran un sessió a cada centre (novembre, març, maig) amb un facilitador que ens ajudarà a desenvolupar el nostre projecte de lideratge. El nostre Grup d’Aprenentatge està format per l’Escola Torroja i Miret de Vila-seca, ZER Mestral de Campredó, la nostra escola i el facilitador Xavier López (Director de l’Escola Octavio Paz de Barcelona).

A més continuaran les sessions de formació intensives de tres dies: al febrer 2022 a Sevilla i al juliol 2022 a Barcelona.

Molt contents d’encetar aquest programa de lideratge que ens ajudarà a seguir creixent com a centre i dotar d’eines als companys i companyes per esdevenir la millor versió de la nostra escola.