PROGRAMA ESCOLAR DE FRUITA, HORTALISSES I LLET A 2N

Avui l’alumnat de 2n d’Educació Primària s’ha desplaçat fins a la finca La Vall Bio de Josep Mestres, la qual està ubicada a Benifallet.

En arribar, hem fet 2 grups i hem iniciat les activitats programades amb les monitores.

D’una banda, un grup ha conegut la classificació dels aliments que treballaríem (fruites, hortalisses i làctics) a través d’una cursa de relleus. Posteriorment, els nens/es s’han assegut amb rotllana i han pogut experimentar determinats productes de la finca a través dels següents sentits: tacte, olfacte, gust i vista. Els aliments que han degustat han estat els següents: taronja, poma, carabassó, tomata i pastanaga. Inicialment, amb els ulls tancats, cada nen de dintre del seu pot, havia de buscar el producte d’acord amb les característiques que la monitora explicava. Després, ell/a l’havia d’olorar, degustar-lo i finalment, anomenar el nom del producte. També han pogut degustar llet.

De l’altra, l’altre grup ha descobert que la finca on es troben és ecològica, és a dir, que cap producte està tractat amb productes fitosanitaris. A través del passeig fins a arribar a aquesta han pogut veure diferents plantes i arbres, com per exemple: romer, margalló, fonoll, olivera, entre d’altres. Un cop a la finca han observat la diversitat de productes que aquesta ofereix. Per acabar, cada nen/a ha plantat una hortalissa i se l’ha pres cap a casa per continuar-la cuidant.

A continuació, us deixem un recull fotogràfic del dia d’avui.