La salut de l’aigua amb 5è

El dia 29 de gener la classe de 5è vam anar d’excursió a la vora del riu, sota l’Edar, per realitzar una activitat amb el personal del Camp d’Aprenentatge de Flix: Cristina i Marta. La sortida incorporada al programa STEAMcat i ja habitual en els últims anys serveix per conscienciar de la salut de l’aigua del nostre riu i les aplicacions de la vida quotidiana.

Primer, els infants van anar contestant qüestions sobre què es pot fer amb l’aigua, per a què la utilitzem i per quins llocs han de passar perquè la puguem beure. Poc a poc van anar sortint paraules molt interessants com aigua potable, depuració o canonades.

Després la anàlisi es va concretar en l’aigua del riu i els nens i nenes van anar descobrint que els sentits ens poden enganyar, ja que la majoria afirmaven que l’aigua era de color verd però al agafar-ne una mostra es van adonar que era transparent. El que la feia verda era el contacte amb la terra del sòl i amb el reflex de la natura que l’envolta.

Seguidament, ja es va fer una anàlisi més concreta sobre l’aigua. Els infants estaven separats en dos grups i per tant, un grup va analitzar l’aigua del riu Ebre i l’altre grup aigua embotellada, per fer més visibles les conclusions.

A continuació els grups es van separar per parelles, proporcionant-los a cadascun un reactiu per poder observar una característica específica de l’aigua: el nitrits, els nitrats, el PH, el fosfat i l’amoni.

Per últim, es van ajuntar els dos grups i van anar comparant les diferents dades que havien aconseguit. Coneixent les diferències entre l’aigua embotellada i l’aigua del riu.

Ha sigut una activitat molt interessant en la qual els infants han anat manipulant diferents elements nous i descobrint per si mateixos aspectes fonamentals per el dia a dia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>