Jornades de formació del claustre

Aquesta setmana hem doblat en l’assistència a diverses jornades d’intercanvi, formació i innovació a les Terres de l’Ebre.

Per una banda el dimarts 15 octubre, gairebé tot el claustre va poder assistir al Centre Cívic de Rasquera a la Jornada Inaugural del Curs amb dos aportacions de les tres que es van realitzar. Primer, la nostra coordinadora TAC Remei Jose Antonio i la Cap d’Estudis Montse Solé van presentar l’experiència realitzada el curs passat sobre l’IoT amb el programa CISCO, on els nostres alumnes a partir de la metodologia del design thinking i la planificació en el treball en grup van elaborar diferents productes connectats que ens facilitarien la vida. A continuació el director del Camp d’Aprenentatge de Flix Sergi Sànchez i del director de l’escola Josep Manel Albiac van presentar el projecte NaturEscola. El projecte, enfocat a l’Educació 360, aprofita qualsevol esdeveniment produït en els nostres espais naturals que es pugui transformar en una oportunitat d’aprenentatge per la Comunitat Educativa. Van cloure l’acte les companyes i companys de l’Escola Les Eres de Rasquera amb la mostra de quatre projectes on es treballa amb el seu entorn més proper: natura, ramaderia, pauma i el llegat cultural del municipi.

Dissabte 19 d’octubre es va celebrar als serveis territorials de les Terres de l’Ebre a Tortosa la Jornada d’Innovació Pedagògica JIP19. Una representació del claustre de la nostra escola va assistir a la JIP19. Després de la rebuda a càrrec de la cap dels serveis educatius a les TE Núria Estrada, el primer ponent de contrastada trajectòria Antoni Zabala ens va contextualitzar la innovació i transformació educativa en clau de millora contínua als centres. A continuació el cap d’innovació, xarxes i serveis educatius Josep Biayna ens va presentar el marc de la innovació educativa del Departament d’Educació, amb els diferents programes, pràctiques educatives de referència del territori o el mapa de la innovació educativa de Catalunya. Després de la pausa cafè, tocava el torn d’una taula rodona amb el títol: És possible un canvi educatiu a dia d’avui? amb experts dels serveis educatius, centres i comunitat educativa. Per acabar la jornada JIP19, els companys de l’IE Daniel Mangrané de Jesús van presentar el seu projecte de centre #makingmangrané amb una dinàmica molt original i per finalitzar, ens van convidar a presentar l’aliança STEAMRibera que realitzem amb els centres ZER Font de l’aiguadí (Ginestar i Rasquera ) i l’IE 3 d’abril de Móra la Nova. El nostre director Josep Manel Albiac va representar a l’aliança presentant els compromisos, reptes i potencialitats de l’aliança descrivint els punts en comú dels projectes així com una breu descripció dels tres projectes (Viu i actua, CodeArt 3.1 i STEAMFLIX).

Podeu veure un recull fotogràfic clicant AQUÍ