FAIG: Iniciem la formació de centre

Benvolgudes famílies,

Com ja sabeu, la nostra escola forma part del projecte FAIG (Fent per Aprendre, Imaginant Globalment) des del curs passat. Un projecte impulsat per la Direcció General d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües i el Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i a la Recerca Educativa (CESIRE).

Com a escola seleccionada per a participar en aquest projecte, hem iniciat la formació de centre on hi participa tot el claustre, acompanyats per Anna Panisello, tècnica del CESIRE i referent dels centres participants de les Terres de l’Ebre, i també per l’equip motor format per docents de l’escola entre els quals es troben també les guies FAIG. Com a centre tenim aquest acompanyament intensiu, amb el propòsit d’impulsar canvis pedagògics profunds i fonamentats en la recerca, envers la creació de nous entorns d’aprenentatge amb sentit que situïn l’alumnat com a protagonista actiu i compromès.

Durant aquesta primera sessió el claustre va reflexionar sobre els projectes i els seus elements, treballant a partir del Tetraedre de l’Aprenentatge amb Sentit (TAS). L’aprenentatge amb sentit és aquell que connecta amb la vida dels aprenents i amb la resolució de problemes del món real vinculats amb les persones i el planeta, el qual esdevé significatiu, perdurable i transferible a altres situacions i contextos.

Una sessió molt productiva que ens obre la ment per continuar treballant i reflexionant sobre treball globalitzat i l‘aprenentatge basat en projectes i els ODS.