Escollits per nou projecte d’innovació

Benvolgudes famílies,

Tenim la sort d’anunciar-vos que el Departament d’Educació ens ha escollit com a centre pilot per impulsar un projecte que transformarà el nostre laboratori en una aula Maker i establirà una xarxa de centres on serem un dels centres referents que ajudarà a d’altres escoles i instituts a realitzar la transformació pedagògica pertinent acompanyats pel CESIRE (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa) i el Fab Lab de Barcelona.

Per realitzar aquest projecte s’ha augmentat d’una dotació de mitja jornada a l’escola per tal de realitzar la formació específica en coordinació amb les tècniques del CESIRE, la conseqüent transferència a l’equip impulsor i del claustre del nostre centre i l’acompanyament el proper curs a les escoles de les nostres comarques que entrin al projecte.

El curs vinent rebrem la dotació d’un espai de creació digital/maker amb eines, dispositius, màquines i altres equipaments que ens ajudaran a consolidar la línia de centre encetada amb el projecte STEAMcat.

Els principis inspiradors del projecte són:

• L’educació i aprenentatge amb sentit (aprendre en comunitat, amb el cor, el cap i les mans).
  • Futurs emergents: utilitzar la tecnologia per donar resposta a problemes i reptes socialment rellevants.
  • Humanització: que el món sigui més món i que els humans siguem més humans.
  • Imaginació: imaginar durant el procés de creació, un món millor i treballar per fer-lo realitat.
  • Espais en comunitat: crear xarxa per aprendre en comunitat. Ser creadors en comptes de consumidors.
  • Global: connectar l’aprenentatge amb la vida i amb l’entorn proper, trobar un lloc en el món i actuar pel bé comú.

El passat dijous 6 d’octubre es van desplaçar a Barcelona la responsable del projecte de la nostra escola Àngela Reverté i el director Josep Manel Albiac a la primera trobada de centres referents del projecte on es va realitzar una visita al Fab Lab de Barcelona (centre de producció, investigació, creació i educació).