Dia de les Dones i Xiquetes STEAM

Dins de les activitats programades del programa d’innovació pedagògica STEAMcat celebrem cada 11 de febrer el Dia de les Dones i Xiquetes STEAM per visualitzar referents propers en vocacions i professions sobre ciències, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques.

Enguany hem tingut la sort de rebre la visita de dues ex alumnes de l’escola que treballen en l’àmbit de la salut i que tenen família al nostre centre:

• Miriam Armora: Infermera supervisora general de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona. Tieta d’Aniol de segon. A la comunitat de mitjans ens va presentar la seva tasca com a coordinadora del torn de nit amb més de 200 infermeres al seu càrrec. Ens va explicar la diferència que hi ha entre infermera de planta i infermera de quiròfan (tasques, vestuari, entre altres). Vam poder vestir-nos amb mascareta, guants, gorra de quiròfan i altre equipament que fan servir en el seu dia a dia.  A la comunitat de grans a més de poder gaudir de les explicacions i respostes sobre les seves tasques diàries a l’hospital, també ens va presentar una aplicació: PreparatB. Creada al seu doctorat i molt útil pels pacients que properament s’han d’operar: alarmes, documentació, medicació, entre altres. Una eina molt útil que facilita el procés als pacients sols instal·lant l’aplicació al mòbil.
  • Montse Garcia: metgessa de família del CAP de Flix. Mare de Marc de cinquè. A la comunitat dels petits i comunitat de grans ens va explicar la seva experiència com a metgessa de família, les seves tasques al consultori, les guàrdies i investigacions. També ens va portar un maletí amb tot l’instrumental necessari per realitzar la seva feina i vam poder comprovar com funcionen materials diversos. També ens va remarcar la importància de tenir uns hàbits saludables d’higiene i alimentació per evitar que ens posem malalts (prevenció). L’alumnat va poder realitzar un seguit de preguntes per tal de conèixer de primera mà la vocació de la nostra metgessa de família.

Des d’aquestes línies volem agrair a les dues participants d’enguany la seva predisposició a venir i visualitzar aquestes vocacions amb persones properes de la nostra escola i municipi als nostres alumnes.

Cliqueu aquí si voleu veure el recull de fotografies!