DENIP 2018

DENIP vol dir Dia Escolar de la No Violència i de la Pau. Aquesta festa és tradicional des del 1964. El DENIP va ser fundat pel poeta mallorquí Llorenç Vidal.
El DENIP És el dia 30 de gener perquè és quan es va morir Mahatma Gandhi.

Mahatma Gandhi
Va ser un polític Indi, va voler la independència de Índia fent servir la no violència. Va instaurar uns nous mètodes de lluita com ara la vaga de set. I en les seves propostes rebutjava la lluita armada. Va lluitar per a tornar a les velles tradicions i a la pau.

El mapa DENIP

El mapa DENIP és un mapa que fan tots els centres educatius, que consisteix en un mapa on surten totes les activitats sobre el dia de la pau i en quines ciutats o pobles s’han fet.

Els centres poden posar-hi una senyal amb el títol de l’activitat i enllaçar-hi les fotos, vídeos, els articles, etc…. que tinguin penjats a la web del sempre. Enguany ho hem fet nosaltres també.

Símbols de pau

El colom de la pau com a símbol ve de la Grècia antiga, quan es relacionava amb l’amor i la deessa Afrodita. Per als cristians també és un signe de pau perquè apareix després del diluvi universal portant una branqueta d’olivera. L’any 1949, quatre anys després de la fin de la II guerra mundial Picasso va pintar el colom de la pau que tots coneixem com a cartell d’un Congrès Mundial de la Pau, i a partir d’allí s’ha fet servir sempre.

Aquest altre logo va ser creat al 1958 per Gerard Holtom en protesta per l’armament nuclear. La decoració ha anat a càrrec dels alumnes de 1CS.

Alumnes de 1CS