Gaudim amb l’escacs!

Avui us presentem una altra de les activitats que realitzem durant la Setmana Cultural, es tracta dels escacs. Com que a Cicle Superior ens han tocat els jocs del continent asiàtic, hem triat descobrir aquest joc de procedència asiàtica per treballar a l’aula.

Es tracta d’un joc d’origen indi que es va difondre cap a Pèrsia i els països àrabs, a través dels quals va arribar a la Península Ibèrica i que va cautivar les Corts de l’Europa medieval. En aquest joc, amb el requisit bàsic de l’estratègia, l’objectiu és fer caure o enderrocar el rei de l’equip contrari a través dels moviments dels peons, alfils, cavalls i l’inestimable ajuda de la reina.

Abans de començar a jugar, per això, hem fet una petita introducció al joc per aquells alumnes que més el desconneixien i, a continuació, hem fet partides per parelles (barrejant alumnes que ja sabien jugar prèviament amb companys que són totalment iniciants) per a que cooperativament anessin entrant tots en joc i aprenguessin quatre nocions bàsiques. A partir d’aquí, hem proposat unes partides individuals on, segons el resultat, hem anat pujant i baixant de nivells.

Aquí podeu veure com hem gaudit!