COLÒNIES AL DELTA DE L’EBRE!

Els passats 14, 15 i 16 d’abril l’alumnat de 6è vam anar de colònies al Delta de l’Ebre. Van ser tres dies plens d’activitats, de moments divertits, d’experiències compartides i de records que guardarem per sempre. Tot i l’excepcionalitat del moment i les mesures sanitàries que vam haver de prendre, les colònies van ser un èxit rotund!

El primer dia vam esmorzar a mig camí i vam dinar a Sant Carles de la Ràpita. Va ser la primera vegada que vam trepitjar la sorra i vam veure el mar i tota la Badia dels Alfacs. La propera parada va ser l’Ecomuseu del Delta on, després d’una petita benvinguda i introducció, vam aprendre molts aspectes típics de la zona: diferents tipus de pesca, la vegetació (bosc de ribera, arrossars i canyissars), la fauna (ocells però sobretot peixos i algun rèptil), la caça… Per grups anàvem resolent les preguntes que se’ns proposaven. Ens hi vam estar una bona estona i vam empapar-nos de la singularitat del Delta. Al vespre vam arribar a Poble Nou del Delta, on ens allotjàvem, vam sopar i vam fer un joc de nit pel poble.

El segon dia vam agafar les bicis i vam fer un ruta que ens va portar a diversos punts d’observació de l’Encanyissada, la llacuna més gran del Delta. Vam veure ocells que hi són tot l’any com els espectaculars flamencs o els omnipresents ànecs coll-verd; però també vam veure espècies que just acabaven d’arribar de l’Àfrica com els cames llargues, els capons reials, les orenetes o els dificilíssims ànecs blancs. La visita a la Casa de Fusta ens va acabar d’ajudar a entendre la formació del Delta, les parts del riu i la gran quantitat d’espècies d’ocells que hi trobem. Vam tornar a dinar al Poblenou i, sense temps per descansar, vam agafar les bicis i cap al Trabucador. Allà, qui va voler es va poder banyar o mullar els peus, vam berenar i cap a la dutxa i sopar. L’última nit vam fer algun joc, vam cantar i ballar i algú s’hi va deixar la veu!

L’últim dia ens va costar més de llevar perquè el cansament s’acumulava. Tot i això, el bus ens va dur fins a Deltebre. Una caminadeta lleugera i planera al costat del riu ens va dur fins a buscar el vaixell. El trajecte va ser espectacular: vam baixar riu avall fins a la desembocadura al Mar Mediterrani i vam tornar a pujar. No podíem marxar de les Terres de l’Ebre sense haver notat el vent típic, així que ens va acompanyar una bona part del viatge mentre vèiem l’Illa de Buda, fotges, peixos saltant i xibecs. Vam dinar de pícnic al costat del riu i a les 2 vam agafar el bus de tornada. Les sensacions eren molt bones: havíem conegut un lloc únic al món i que està en perill de desaparèixer i alhora havíem conviscut amb el nostre grup moltes hores junts compartint moments que quedaran per sempre. El cansament i les ganes d’arribar també es feien presents a mesura que enfilàvem el camí de tornada.

Van ser 3 dies molt especials que tots i totes vam gaudir al 100%. Esperem que us agradin les fotos que teniu en aquest enllaç. Moltes gràcies per la confiança!