8M – IGUALTAT CADA DIA

Benvolgudes famílies,

Avui, 8 de març, hem volgut fer un petit acte per tal de commemorar el dia de la Dona.

En aquesta ocasió ens hem reunit tots les i els alumnes de l’escola. Per iniciar l’acte, quatre alumnes de P5 han llegit el Manifest que trobareu a continuació. Tot seguit, i, després d’un gran aplaudiment, hem cantat la cançó Persones Iguals . Finalment, hem anat a fora del gimnàs per tal de veure totes les creacions que hem fet a dins l’aula i que avui hem exposat.

Manifest:

Avui, 8 de març, celebrem el Dia Internacional de la Dona. És un dia per honorar i reconèixer les contribucions de les dones al llarg de la història i a la nostra societat actual. És un dia per reflexionar sobre els drets de les dones i la igualtat de gènere i continuar treballant per a la igualtat de gènere en tot el món.

És important recordar que les dones han jugat un paper vital en tots els àmbits de la vida, des de la ciència fins a la política, passant per les arts i la cultura. Però malauradament, encara avui, moltes dones en diferents parts del món s’enfronten a la discriminació i la desigualtat només pel fet de ser dones.

El Dia Internacional de la Dona ens recorda la importància de seguir lluitant per aconseguir un món on totes les persones, independentment del seu gènere, tinguin igualtat d’oportunitats i drets. Totes les nenes i nens mereixen créixer en un entorn on es promogui el respecte mutu i la igualtat.

Com a alumnes de primària, és important que entenguem i respectem la importància d’aquest dia. Aquí teniu algunes raons per les quals el 8 de març és un dia especial:

• Drets i Igualtat: El 8 de març recorda la lluita per aconseguir drets bàsics per a les dones, com el dret a votar, el dret a treballar en igualtat de condicions i el dret a rebre una educació de qualitat.
  • Reconeixement: Aquest dia ens dóna l’oportunitat de reconèixer els èxits i les contribucions de les dones en tots els àmbits de la vida, des de la ciència i la tecnologia fins a l’art i la literatura.
  • Solidaritat: És un dia per mostrar solidaritat amb les dones de tot el món que continuen lluitant per aconseguir igualtat de drets i oportunitats.
  • Educació: Aprendre sobre la història de les dones i les seves lluites ens ajuda a comprendre millor la importància de la igualtat de gènere i a treballar cap a un futur més just per a tothom.

Tots nosaltres tenim un paper crucial en la construcció d’aquest món igualitari. Us animem a ser amables i respectuosos amb tothom, independentment del seu gènere, i a desafiar els estereotips de gènere que podrien limitar les vostres i els vostres amics.

En aquest dia, convidem a tots els nostres companys i companyes a llegir i aprendre més sobre les dones que han fet història i les qüestions de gènere. Així doncs, us encoratgem a llegir llibres, articles o històries sobre dones inspiradores i les seves contribucions al món.

Junts, podem construir un futur on totes les persones, independentment del seu gènere, tinguin igualtat d’oportunitats i drets. Que avui, i cada dia, celebrin la força, la determinació i els èxits de les dones al voltant del món.

Així que avui, i cada dia, celebrem les dones i treballem junts per aconseguir un futur més just i igualitari per a tothom.

Juntes i junts podem fer la diferència!

A continuació trobareu les forografies d’avui: