PLA DE TREBALL 3: OBJECTES SURREALISTES

Estimats/des alumnes! Preparades i preparats per un nou REPTE?

CaixaForum tenia programada l’exposició SURREALISME I DISSENY (1924-2020). Davant de la situació de confinament, aquesta queda ajornada. No obstant això, van fer la SETMANA SURREALISTA, per tal que la gent participés de la iniciativa, des de casa.

I ara us animo a fer una obra amb elements quotidians i amb plena llibertat de creació. Investigarem, construirem, expressarem, sentirem, jugarem, riurem… Activarem el bon sentit de l’humor… Ens endinsarem en el SURREALISME (un moviment artístic que representa el món dels somnis, on tot és possible. Els artistes juguen amb la realitat posant-t’hi fantasia).

Us proposo que busqueu elements quotidians, que tingueu a l’abast (una peça de fruita, una joguina, una cadira, el telèfon, uns botons, un plat, …). I la consigna és: fer una composició amb un mínim de dos elements que entre ells no tinguin cap relació. És a dir, associacions il·lògiques, sense sentit, amb elements contradictoris. Aquí podeu veure’n algun exemple de diferents artistes (d’esquerra a dreta i de dalt a baix, per ordre), i començant per la 1a imatge, com Martin Roller, Toni Futura, Paul Fuentes, Salvador Dalí, Martin Roller, Evandro Schiavone i René Magritte:

I, a la 2a imatge, Sarah Illenberger, Marcel Duchamp, M.C. Escher, Dorotea Tanming, Meret Oppenheim, Martin Roller i Joan Miró:

Si voleu veure millor les obres i no perdre’n detall, cliqueu: EXEMPLES SURREALISTES

És una activitat que podeu fer amb la família. De segur que ens sorprendrà, gaudireu d’objectes desordenats o ordenats d’una altra manera i no ens deixarà indiferents! Podrem reflexionar que no hi ha una sola realitat ni una sola lògica. Cadascú tria la seva.

Em podeu fer arribar les vostres creacions amb NOM i CURS/CLASSE a: teresa@escolaflama.cat

Apa, som-hi, mans a la feina!

Una abraçada molt forta, ànims i CUIDEU-VOS!