Escola: som escola – control de “Refugis climàtics”

La nostra escola va intentar el curs passat ser escollida com a escola “Refugi Climàtic”, un projecte europeu amb dotació econòmica important per invertir inicialment en 11 escoles de Barcelona, bàsicament una per districte.  Aquest projecte està dirigit per l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) i l’Institut de Salut Global (ISGlobal). Malgrat vam fer un bon projecte i tenir un bon historial com, per exemple, de ser la 1a escola verda del barri… no vam ser escollida.

Amb tot, sí que som centre participant com a ESCOLA CONTROL i participem com a grup control en l’avaluació d’aquest projecte amb un gran impacte per a la salut de la població. N’estem orgullosos!

Així doncs volem informar-vos de les properes activitats i accions associades al projecte de Refugis Climàtics que estan previstes al nostre centre al llarg dels propers mesos:

Avaluació de les intervencions realitzades: En relació a la intervenció que s’ha portat a terme a les 11 escoles de Barcelona per convertir-les en “Refugis climàtics”, s’hauran de realitzar una sèrie d’activitats a les escoles durant aquest primer trimestre per tal d’avaluar l’impacte d’aquestes intervencions comparant-les amb altres escoles en les que no s’hi ha portat a terme la intervenció (ESCOLES CONTROL, com la nostra). Algunes d’aquestes activitats son les següents:

– Administrar un qüestionari a tot l’alumnat de 6è de primària, a través d’ordinadors/tauletes/suports digital presents a l’escola. Aquest qüestionari avaluarà el benestar, salut, percepció del pati de l’escola i de l’escola en conjunt i la conscienciació del canvi climàtic entre l’alumnat.

– Administrar un qüestionari en línia a tot el professorat de les escoles per avaluar l’impacte de les intervencions en la percepció de les condicions ambientals i de treball i la salut del col·lectiu.

– Mesurar l’exposició individual a temperatura/humitat en una mostra del professorat voluntari (uns 10 docents / escola), mitjançant un botó tèrmic que hauran de dur penjat a la roba durant una setmana en horari lectiu.

El calendari previst per portar-ho a terme serà entre el 19 d’octubre i el 16 de novembre. En concret vindran a La Farigola el 3 de novembre i ahir vam repartir a tot l’alumnat de 6è els fulls informatius i el full amb l’autorització de les famílies per poder fer el qüestionari. Aquests 2 darrers fulls cal ser retornats a l’escola com a molt tard el proper dilluns 19 d’octubre o no podran participar en les activitats.

Endavant Farigola, som Escola Verda, compromesos amb el medi ambient!