Escola: setmana de la Salut Digital

Com ja us vam avançar, del dilluns 22 al dilluns 29 de gener hem celebrat amb l’alumnat de primària la setmana de la salut digital a l’escola.

L’objectiu era reflexionar sobre alguns aspectes relacionats amb la tecnologia i l’ús dels dispositius que hem de tenir en compte per vetllar per la salut i la seguretat.

Hi hem dedicat els deu primers minuts del dia a aquesta activitat. Ara compartim amb vosaltres els objectius i els vídeos que ens han permès establir un fòrum de diàleg a cada aula.

1. Conscienciar sobre els perjudicis per a la salut d’un ús intensiu de les pantalles.

2. Sensibilitzar l’alumnat de la importància de l’ergonomia en l’ús de les tecnologies digitals.

3. Reflexionar sobre actituds ètiques en l’ús de les tecnologies.

4. Conscienciar sobre la importància de mantenir la privacitat de contrasenyes i dels continguts compartits a la xarxa.

5. Diferenciar entre amistats i coneguts o contactes d’Internet

6. Sensibilitzar l’alumnat de la importància de tenir cura d’una identitat digital personal correcta i de vetllar per l’empremta digital d’un mateix.