Escola: orientacions a les famílies respecte la COVID-19

Les famílies el primer dia d’escola van haver de portar signat el document “Declaració responsable per a les famílies d’alumnes” on declaren, responsablement i es comprometen a un segut d’actuacions de control sobre la salut dels fills/es. Aquestes accions s’han de fer durant tot el curs mentre no canviï la situació respecte la pandèmia de la COVID-19 i es poden resumir en:

• El control de salut de cada fill/a respecte que NO presenta cap simptomatologia compatible amb la COVID-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o amb qualsevol altre quadre infecciós i en cas afirmatiu no portar-lo a l’escola per evitar el contagi a la resta de nens/es i docents del grup bombolla.
  • Que NO ha estat positiu de COVID-19 ni ha conviscut ni ha estat en contacte estret amb cap persona que hagi donat positiu de COVID-19 ni que hagi tingut simptomatologia compatible amb aquesta malaltia. En cas afirmatiu caldrà avisar a l’escola i fer confinament preventiu mentre s’espera el resultat de la prova PCR.
  • Que el fill/a acudirà al centre amb mascareta obligatòria a partir de 1r de primària i voluntària a educació infantil.
  • Que prendran la temperatura al seu fill/a abans de sortir de casa per anar al centre educatiu i que, en el cas que tingui febre o presenti algun dels símptomes compatibles amb la COVID-19, no assistirà al centre i es posaran en contacte amb el servis mèdics del CAP o trucaran el 061.
  • No assistiran al centre l’alumnat, docents i altres professionals que tinguin símptomes compatibles amb la COVID-19, així com aquelles persones que es troben en aïllament per diagnòstic de COVID-19 o en període de quarantena domiciliària per haver tingut contacte estret amb alguna persona amb símptomes o diagnosticada de COVID- 19.
  • Davant d’un/a alumne/a que comença a desenvolupar símptomes compatibles amb la COVID-19 al centre educatiu s’aplicarà el protocol establert per Salut:
    1. S’aïllarà el nen/a de la resta de l’alumnat amb un adult del centre a l’aula COVID o d’aïllament
    2. Se li posarà una mascareta nova
    3. Es trucarà a la família per a que el vinguin a buscar el més aviat possible i no més tard d’una hora
    4. Cas que l’alumne/a mostri una simptomatologia valorada com a greu es trucarà una ambulància.
  • La família o la persona amb símptomes contactarà amb el seu CAP de referència (metge pediatra o de capçalera) per valorar la situació i fer les actuacions necessàries. Cas ser fora horari obert caldrà trucar al 061.
  • Si es decideix realitzar una PCR per a SARS-CoV-2, l’infant i la família amb qui conviu hauran d’estar en aïllament al domicili fins conèixer el resultat. En cas que finalment es confirmi el cas, Salut Pública serà l’encarregada de la identificació, aïllament i seguiment dels contactes estrets.
  • Els elements de decisió per a establir quarantenes i/o tancaments parcials o total del centre serien:
    1. Cas positiu en un o més membres d’un grup de convivència estable, tot el grup de convivència estable té consideració de contacte estret, per tant tot el grup haurà de fer aïllament domiciliari durant 10 dies després del darrer contacte amb el cas, amb vigilància d’aparició de nous casos.
    2. Es faran proves PCR a tot el grup a l’escola. Encara que la resta del grup doni resultat negatiu, es farà igualment l’aïllament domiciliari dels 10 dies a comptar des del darrer dia en contacte amb el nen/a positiu o el que indiqui Salut Pública.
    3. La prova als infants és molt poc invasiva. El palet s’introdueix 1 centímetre dins els forats nasals (o narius) i no cal acompanyament de cap familiar ja que les mestres els ajuden. Sols en casos de nens molt petits (P3 o P4) o amb necessitats educatives especials es facilitarà l’acompanyament d’un adult de la família dins l’aula on es fa la PCR.

Veure punt 4, de la pàgina 7 a la 18 del nostre Pla d’organització de centre en la web del centre