Escola: novetats en la gestió de casos positius per covid-19

Aquesta setmana hem conegut una actualització del protocol de gestió en cas que es produeixi un positiu al grup de convivència estable dels vostres fills o filles.

“Davant la millora de l’escenari epidemiològic, i segons indicacions del Departament de Salut, a partir del proper dilluns 7 de febrer se suspèn la realització dels tests d’antígens (TAR) a l’alumnat d’educació infantil, primària i secundària i d’ensenyaments postobligatoris quan es produeixi un o diversos casos positius al grup de convivència estable. Les persones que tinguin autoritzacions de TAR vigents durant la setmana del 7 de febrer podran anar a la farmàcia per fer-se la prova.”

(…)

“En cas de presentar simptomatologia compatible amb la covid-19, la persona afectada haurà de quedar-se a casa i posar-se en contacte amb el seu centre d’atenció primària o fer-se un TAR al domicili. En cas de ser positiva, haurà de fer un període d’aïllament de 7 dies i es podrà reincorporar al centre educatiu (sense necessitat d’una nova prova diagnòstica prèvia a la tornada), sempre que faci 3 dies que no presenta símptomes.”

En resum, les proves continuen sent voluntàries, com abans, però ja no es programaran més proves TAR amb càrrec al servei públic de salut si no ho indica el centre d’atenció primària. Per tant, la família que tingui a casa un nen o nena que hagi conviscut amb un cas positiu i vulgui quedar-se tranquil·la haurà d’abonar una prova de farmàcia.

Segons dades del Departament de Salut recollides pel canal 324, durant el mes de gener, en aplicació d’aquest programa, les farmàcies han fet més de 441.000 testos d’antígens, amb una positivitat del 7,4%