4t: proves d’avaluació

Durant les pròximes dues setmanes, l’alumnat de 4t de primària realitzarà unes proves d’avaluació diagnòstica elaborades pel Departament d’Educació per a tots els centres educatius sostinguts amb fons públics de Catalunya.

La prova avalua les competències i els coneixements de l’alumnat; té caràcter formatiu i orientador per als centres i per al conjunt de la comunitat educativa i és una activitat educativa i, com a tal, té caràcter obligatori.

Concretament, la prova avaluarà les competències específiques de les àrees següents:

– Matemàtiques
– Llengua Catalana i Literatura
– Llengua Castellana i Literatura
– Llengua Anglesa
– Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural.

L’aplicació de les proves començarà el dia 10 d’abril amb una presentació general i cada dia farem una prova diferent, començant per les llengües, respectant les dinàmiques dels dos grups de 4t.

Un cop corregides, el centre tindrà elements diagnòstics interns que, sumats a totes les evidències recollides en el dia a dia, ens permetran ajustar les pràctiques metodològiques o bé continuar en la mateixa línia amb la finalitat de millorar els resultats acadèmics i els aprenentatges dels infants.