P4 TASQUES SETMANES ANTERIORS

DIVENDRES 3 D’ABRIL

Hola peixos i cargols!!

Us proposem noves tasques per anar fent. És important que cada dia treballeu una miqueta, i a poder ser, a la mateixa hora, així podreu marcar una rutina a casa dins d’aquest moment que estem vivint.

Són idees, no les heu de fer totes. Trieu les que més us agradin i envieu-nos fotos de les activitats que feu al correu electrònic de la classe, així us podrem veure!

peixos@estalella.cat

cargols@estalella.cat

Una forta abraçada,

Les vostres mestres confinades

SETMANA DEL 6 al 10 d’abril

Primer de tot us dediquem aquesta cançó

https://www.youtube.com/watch?v=rO45dArQKI0

CANÇÓ DE LA MONA DE PASQUA 

 

OUS DE PASQUA AMB VIDA

El projecte que us proposem es millor fer-ho en diferents dies. És divertit de fer i és emocionant veure com creix el que hem plantat. Us animeu?

Dia 1- Decorem la capsa d’ous

Agafa una ouera, pinta-la i decora-la com vulguis.

Dia2- Tenyim els ous

Durant la setmana guarda les closques d’ou que t’hagis menjat. Intenta trencar l’ou només per la punta de dalt, així pots fer-lo servir com a recipient.

Dia3- Plantem les llavors

Posa una mica de cotó fluix a dins de l’ou. Posa unes llavors a dins. Poden ser llenties, mongetes, faves… les llenties són les més ràpides. Afegeix cotó a sobre.

S’ha de posar aigua cada dia, el coto fluix ha de ser sempre humit però no surar en l’aigua.

          

TALLER DE MONES

Us proposem fer un taller de cuina senzill, vistós i divertit.

Es pot fer amb galetes, magdalenes, pa de motllo…

  1.     Unteu amb Nocilla, Nutela..
  2.     Decoreu amb Lacasitos, fideus de xocolata… Feu volar la imaginació!!

 

BON PROFIT!

MONES DE PAPER

Aviat arribarà el dia de la mona, per això us proposem fer-ne una que no es podrà menjar però que quedarà molt “mona”.

  1.     Sobre un full o cartró dibuixem un cercle, el pintem de color de xocolata i el decorem.
  2.     L’enganxem sobre una blonda de pastisseria, un full, un cartró…en forma de cercle.
  3.     Acabem de decorar-la amb plomes o tires de paper amb talls a banda i banda enganxades en un escuradents.

MONES DE CARTRÓ

Una caixa de cartró dóna per molt…

  1.     Agafem el cartó i retallem un tros en forma d’ou  i un altre tros quadrat per fer de suport (amb un tall al mig per posar-hi l’ou).
  2.     Pintem l’ou al vostre gust.
  3.     Posem l’ou dins del cartró que té el tall perquè s’aguanti.

             

GIMCANA D’OUS / EASTER EGG HUNT

Us proposem una manualitat que després es convertirà en un joc.

  1.     Necessitem cartolines o papers de colors.
  2.     Amb un retolador o un llapis fem el contorn de l’ou. Feu-ne molts.
  3.     Pinteu-los al vostre aire, amb els dibuixos i colors que vulgueu.
  4.     Retalleu-los.

Quan tingueu tots els ous podeu fer una gimcana per casa, el jardí… Demaneu als pares que amaguin els ous, o els amagueu vosaltres i jugueu a trobar-los. 

 El guanyador serà qui reculli més ous i el premi pot ser un ou de xocolata!

    

 

Podeu escoltar aquesta cançó en anglès per veure com ho fan aquestes nenes i nens: https://www.youtube.com/watch?v=YDtaAvj7AKQ

CONTE LA CASETA DE XOCOLATA

Podeu escoltar, veure, dibuixar… aquest conte.

https://www.youtube.com/watch?v=gCq6wU7ylmE

CONTE LA CASETA DE XOCOLATA

Podeu escoltar, veure, dibuixar… aquest conte.

https://www.youtube.com/watch?v=gCq6wU7ylmE

DANSA EL TORTELL I LA MONA

 

  • ABANS DE COMENÇAR A BALLAR:

Per a ballar aquesta bonica dansa, necessitem una persona que faci de tortell, amb els braços arrodonits davant la panxa marcant un cercle; i una persona que faci de mona, amb els braços damunt el cap, com si hi tingués un gran ou de xocolata.

Cadascuna es col·loca en un extrem i llavors comença la dansa!

 https://www.youtube.com/watch?v=na82wrXDas4

  • PASSOS PER BALLAR:

El tortell i la mona xiribim, xim, xim, xa – La que fa de tortell va a buscar la que fa de mona.

Agafats del braçet xiribim, xim, xim, xa – S’agafen del braçet.

Ja se’n van de passeig xiribim, xim, xim, xa – Fan un passet endavant

Volen arribar al ball xiribim, xim, xim, xa – S’agafen de les mans, una davant de l’altra.

Xiribim bom, xiribim fa, xiribim l’ou, de xocolata fresca.

Xiribim bom, xiribim fa, xiribim l’ou, de xocolata es fa. – Donen voltes agafades de les mans. 

 

SETMANA DEL 14 al 17 d’abril

 

Primer de tot us dediquem aquesta cançó

https://www.youtube.com/watch?v=-4wkoJ_ekBE 

 

LLENGUATGE VERBAL I ORAL

DITA D’ABRIL

  

  1.     Demanem al pare o la mare que ens llegeixi la dita.

                  PER  L’ABRIL,  LLIBRES  I ROSES MIL.

  1.     Pensem que creiem que vol dir i els hi expliquem.
  2.     Busquem una fotografia o fem un dibuix de la dita.

 

JOC DE L’ABECEDARI

Per fer aquest joc necessites una graella amb totes les lletres de l’abecedari (pots demanar que te la facin els pares o que t’imprimeixin el model que hem preparat nosaltres). També necessites taps o pedretes o lletres de revistes… amb totes les lletres de l’abecedari.

Què pots fer?

  1. Col.locar les lletres dels taps damunt de les lletres de la graella que siguin iguals.
  2. Buscar les lletres del teu nom en els taps i posar-les damunt de les lletres de la graella que siguin iguals. Després pots fer el mateix amb el nom dels nens i nenes de la classe, del papa, de la mama…

    

Clica sobre l’abecedari

ABECEDARI PAL 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

GRAN-MITJÀ-PETIT

Busqueu per casa algun material de mides diferents i classifiqueu-los segons siguin GRANS-MITJANS-PETITS. 

          

 

FEM SÈRIES 

Amb materials reciclats (pals, pinces, taps…) o naturals (nous, ametlles, peres, pomes…), podeu jugar a fer files lliurement o podeu seguir un patró: 

  • segons el color (vermell-verd-lila-vermell-verd-lila…)
  • segons la mida (gran-mitjà-petit-gran-mitjà-petit…)
  • segons la forma (forquilla-cullera-ganivet-forquilla-cullera-ganivet…).

 

 

    DESCOBERTA

SURA O S’ENFONSA

Prepareu un recipient amb aigua i agafeu diferents materials que tingueu per casa (taps de plàstic, de suro, una canyeta, una pedra, un clau, una cullera, una esponja… Aneu posant els materials dins l’aigua. Què li passa a la cullera quan la poses a l’aigua? I al tap de suro?…

    

LLENGUA ANGLESA 

  • Al igual que ho fem a l’escola, us convido a començar cantant la cançó: Hello! SONG
  • I ara, anem a comptar, escolteu aquest cançó que tant us agrada:

LET’S COUNT UP TO TEN https://www.youtube.com/watch?v=6RfIKqkvHTY

 

  • Continuem recordant aquesta cançó que ja coneixeu. Busqueu una cadira i prepareu-vos per anar fent tot el que diuen:

STAND UP, SIT DOWN SONG! https://www.youtube.com/watch?v=WsiRSWthV1k

 

Torneu-lo a escoltar, aquesta vegada explicat per l’Edward Lockhart. Animeu-vos a anar-lo repetint i a imitar els moviments que va fent l’Edward!    

 

  • També podeu escoltar aquesta versió del conte, explicada per un nen i la seva família. Gaudiu-la! 

https://www.youtube.com/watch?v=uGdSpH3pV0Q

 

M’encantaria veure-us fent aquestes activitats, així que si us ve de gust, feu-vos alguna foto o vídeo curt i me l’envieu a: anglesinfantil@estalella.cat 

 LLENGUATGE MUSICAL

Com s’apropa Sant Jordi, l’Andrea us deixa unes cançonetes perquè balleu i canteu al ritme del cavaller! 

Sant Jordi, la princesa, la rosa i el drac: 

https://www.youtube.com/watch?v=Qy3EjdcXJo4

I després a treure foc per la boca! 

Drac ferotge: 

https://www.youtube.com/watch?v=_c1JS3Cf_LU 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA

DRACS DIVERTITS

Feu servir la imaginació i amb el material que tingueu per casa, proveu de crear el drac de Sant Jordi que vosaltres us imagineu!

Atenció, heu creat una joguina nova!!!

   

PSICOMOTRICITAT I JOCS PSICOMOTRIUS

En els següents enllaços trobareu diferents propostes de vídeos amb activitats per fer. 

Activació del cos: 

https://youtu.be/pKqnSRDzkgw

https://youtu.be/PKyuJhHQCfI

 Ioga per a nens: 

https://youtu.be/Dwt0qeBj85I

 

https://youtu.be/YZlLhfr6-fE

Imitació d’animals: https://youtu.be/8wuxQI3MOmM

 

Coreografies:

 

Zumba senzilla: https://youtu.be/ymigWt5TOV8

 

Just Dance Osito Gominola: https://youtu.be/z_9l52tg410

 

Just Dance Baby Shark: https://youtu.be/XqZsoesa55w

Juga en familia al joc de la pilota.

TREBALL DE LES EMOCIONS

ETS ÚNICA, BERTA!!

La Berta és una nena que li agrada fer moltes coses, i la veritat és que les fa força bé. 

  • Mireu aquest petit conte.
  • https://youtu.be/Buht4YXMyp0
  • Penseu, amb l’ajuda de les vostres famílies, una de les moltes activitats que hi sabeu realitzar de meravella.
  • Realitzeu un dibuix ben bonic.

 

Esperem que gaudiu molt fent aquestes activitats i ens faria molta il.lusió que ens enviessiu fotografies, dibuixos, algun vídeo curt…

UNA ABRAÇADA MOLT FORTA!

Molts ànims i un petocolze a tots i totes.

Les vostres mestres.

Joan Turu

 

Hola Tortugues, Formigues , Peixos, Cargols, Papallones i Elefants!!  

En primer lloc us volem transmetre molts ànims i molta força per continuar passant aquests dies de confinament a casa. Sabem que no és una situació fàcil, especialment per a vosaltres, i tenim moltes ganes de retrobar-vos novament a la nostra estimada escola. 

Us enrecordeu de les propostes que us vam fer? Com van? Esperem que us estiguin agradant. Avui us n’hi afegim algunes de noves. Recordeu que es tracta de recomanacions i/o suggeriments que podeu fer si us ve de gust. També en podeu fer d’altres que us motivin. El més important és que continueu fent servir el caparró, les mans, el cos i el cor aquests dies. 

I recordeu que és important que cada dia treballeu una miqueta, i a poder ser, a la mateixa hora, així podreu marcar una rutina a casa dins d’aquest moment que estem vivint.

Una forta abraçada,

Les vostres mestres confinades

Primer de tot us dediquem aquesta cançó

LA VELLA QUARESMA

https://www.youtube.com/watch?v=BVTNUVGl-_k

 

EL CAPITÀ VITAMINES TAMBÉ ES QUEDA A CASA. EL VOLEU VEURE?

https://twitter.com/PallaresCarme/status/1238843254558404608?s=20

 

També podeu visitar la pàgina web de cavall fort i del Tatano on hi trobareu contes molt bonics.

https://cavallfort.cat/audiocontes/

 

I també podeu visitar un canal on fan experiments en família.

https://www.youtube.com/watch?v=vRpi6MgXAKM

 

Molts ànims i un petocolze a tots i totes.

Les vostres mestres.

 

Hola peixos i cargols!!

Estem veient que aquesta situació s’allarga i no sabem quan acabarà. Per això volem que continueu fent servir el caparró, les mans, el cos i el cor aquests dies des de casa.

Famílies, no volem que us atabaleu o estresseu amb aquestes feines, però sí que us recomanem que no deixeu estar l’oportunitat de compartir estonetes amb els vostres fills i filles, és una bona oportunitat per tots i totes.

Us proposem noves tasques per anar fent. És important que cada dia treballeu una miqueta, i a poder ser, a la mateixa hora, així podreu marcar una rutina a casa dins d’aquest moment que estem vivint.

Una forta abraçada,

Les vostres mestres confinades

 

Primer de tot us dediquem aquesta cançó

https://www.youtube.com/watch?v=Nwg1wUbO3Js 

La primavera ja és aquí!

LLENGUATGE VERBAL I ORAL

 

  • Abecedari fonètic

 

  • GRAFISME CREATIU. Donar-los retoladors, ceres, colors… i que omplin un full fent rodones, creuetes, ratlles, puntets…

 

LLENGUA ANGLESA 

Escolta, canta i balla les cançons d’anglès del web.

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

 

  • ASSOCIAR QUANTITAT I GRAFIA dels nombres de l’1 al 5. Es pot fer amb taps, joguines, coberts…

  

 

  • FEM SÈRIES amb materials reciclats (taps, pinces…) o naturals (nous, ametlles, peres, pomes…). Es pot fer un model perquè el copiïn o que se la inventin ell@s. Les sèries de dos elements: color o forma.

 

  • Us recomanem aquesta adreça per treballar la numeració: 

https://clic.xtec.cat/projects/matesinf/jclic.js/index.html

 

DESCOBERTA DE L’ENTORN

  • A P4 havien d’anar a l’Aquarium però ho haurem de deixar per més endavant. Per anar-vos ambientat podeu mirar aquest enllaç que parla del mar i dels seus habitans 

https://clic.xtec.cat/repo/index.html?lang=ca&prj=elmar

  • Podeu fer aquest experiment per comprovar LA IMPORTÀNCIA DE RENTAR-NOS LES MANS: Agafar una llesca de pa de motlle amb les mans netes i posar-lo dins d’una bossa de plàstic. Embruta’t les mans i posa una altra llesca de pa en una altra bossa de plàstic. Anar observant què passa.

PSICOMOTRICITAT I JOCS PSICOMOTRIUS

Algunes propostes de jocs:

  1. Inflar un globus i jugar a que no pot tocar a terra, entre uns quants. També es pot fer un partit de Voleiball amb el globus.
  2. Joc d’endevinar animals a partir del cos: cadascú ha de fer la postura i/o el moviment d’un animal perquè els altres l’endevinin. (Es pot fer d’esports, de professions, etc…). En aquest enllaç hi ha idees de com imitar als animals:  https://youtu.be/8wuxQI3MOmM
  3. Podeu començar activant una mica el cos, i si us ve de gust, després fer alguna coreografia en família, de les que us proposem.
    1. ACTIVACIÓ DEL COS: https://youtu.be/pKqnSRDzkgw
    2. MAINASONS – Fan coreografies amb cançons populars que tots  totes podem conèixer: Peix peixet (https://youtu.be/b5aVWPisr1Y) El Lleó no em fa por (https://youtu.be/zerycpsBFXw), i tantes altres que podreu trobar amb ells. 
    3. Coreografies senzilles:  https://youtu.be/PKyuJhHQCfI
  4. Practicar alguna sessió de ioga per a nens com fan a la proposta de l’enllaç següent:

https://youtu.be/t8748OWc1nQ

 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA

 

  • Com ja sabeu avuí comença LA PRIMAVERA!!!!! Per celebrar-ho us proposem fer flors amb el material que tingueu per casa (retoladors, iogurts, oueres…) i que les pengeu a les finestres. Faran maco i alegraran la vista!

 

  • Reproduir el fons marí sobre una full o cartró, amb diferents materials i plastilina.
  • Podem fer un dibuix de nosaltres mateixos/es o de la família.
  • També podeu fer aquest joc per repassar els colors https://clic.xtec.cat/projects/colo_dv/jclic.js/index.html
  • Una proposta d’escola:
    Fer una fotografia mentre el vostre fill i/o filla faci un dibuix, un treball manual, etc. de flors o de l’arc iris del “Tot anirà bé”; o també protagonitzant una escena primaveral. Un cop la tinguem, enviar-la a l’adreça: fotosalumnes@estalella.cat per fer-ne un muntatge de fotografies i música per donar la benvinguda a la primavera. 

 

TREBALL DE LES EMOCIONS

 

Per treballar les emocions disposem de diversos recursos. Un d’ells, i molt important, són els contes. A l’escola hem treballat el conte de “El monstre de colors”, que potser ja el teniu a casa. Igualment, es pot veure a través del youtube en aquest enllaç:  https://www.youtube.com/watch?v=LyDemqqUS-Q&t=284s

 

Un conte que també tenim a l’escola i que els hi resultarà molt familiar als nens i nenes és el de “Tinc un volcà”, escrit per Míriam Tirado i il·lustrat per Joan Turu. El podem veure en català en el següent enllaç: https://youtu.be/mn2cIhly1Gc . O també explicat per la mateixa Míriam Tirado en castellà: https://youtu.be/NuWxkbAaa5o 

 

Un conte molt tendre que trenca amb el rol del llop, i que treballa el valor de l’amistat, la solidaritat, la necessitat d’ajudarals més dèbils, l’empatia, la tendresa… : “L’ovelleta que va venir a sopar” : https://youtu.be/bnYxpzdOkGE

 

A la web de l’escola hem compartit un enllaç amb diferents curts molt especials que ajuden a reflexionar i treballar emocions, valors… Podeu intentar veure’n un o dos a la setmana. 

 

Molts ànims i un petocolze a tots i totes.

Les vostres mestres.

 

 

DIVENDRES 13 DE MARÇ DE 2020

– Escriure el nom dels companys/es, familiars, amics… amb ajuda, si cal
– Fer observacions i descripcions d’objectes, paisatges, persones… oralment.
– Mirar fotos i pensar títols.
– Confegir paraules seguint un model.
– Mirar contes i explicar-los, inventar-los…
– Ajudar als pares a fer llistats de coses per anar a comprar, per jugar, d’animals…
– Retallar fotos de revistes i diaris i escriure el nom d’algunes coses amb ajuda.
– Dibuixar (lliurement). Pintar objectes (pedres, fustes…)
– Retallar amb els dits, amb tisores…
– Fer composicions amb papers de revistes, propaganda…
– Modelar amb plastilina, fang, farina…
– Calcular mentalment fins el 5.
– Resoldre problemes fàcils fins el 5 (tant de posar com de treure).
– Aprofitar el material que teniu a casa per comptar, classificar…
– Jugar a cartes, l’oca i d’altres jocs de taula (respectant unes petites normes acordades).
– Ballar lliurement.
– Vestir-se i despullar-se.
– Rentar-se les mans i la cara correctament.
– Recollir les seves joguines.
– Escoltar, cantar i ballar les cançons d’anglès del web.
– Fer activitats online al web edu365 d’infantil.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>