Escolta’m

Un projecte de tutoria personalitzada per millorar la convivència i per aprendre a escoltar i a dialogar.

El projecte Escolta’m neix fruit de la constatació que quan un infant està bé emocionalment, la seva implicació en l’aprenentatge millora, per tant és necessari acompanyar-lo amb vincles emocionals que l’ajudin a enfortir l’autoestima, creant un clima de confiança amb els seus tutors i tutores.

És un projecte de tutoria personalitzada on els tutors i tutores disposen d’un espai per escoltar i dialogar de manera distesa amb els i les alumnes i per establir vincles afectius positius i resilients, centrants en aspectes que afavoreixin el progrés des de les seves potencialitats per anar aconseguint cotes de seguretat personal que l’ajudin a desenvolupar-se de forma integral i satisfactòria.

Per l’espai Escolta’m hi passen de manera rotativa tots els i les alumnes de la classe una sessió a la setmana individualment o en grups de tres, mentre la resta d’infants fan una altra activitat amb la mestra de reforç o amb l’especialista.

És un espai acollidor on els infants se senten còmodes, relaxats, on els més petits parlen de temes relacionats amb les emocions a partir d’un conte, d’una imatge o d’un objecte. Els de primària parlen de temes que no acostumen a sortir a classe, del temps lliure, dels seus desitjos i inquietuds, dels objectius que volen aconseguir… de tot allò que els interessa.

Als nens i nenes els agrada molt participar-hi i els genera una sensació de tranquil·litat i de benestar. Aquesta és una de les virtuts del projecte, perquè com més benestar, més aprenentatge. També afavoreix la millora de la convivència a l’aula, enforteix la cohesió de grup, permet que les mestres i els mestres coneguin més els i les alumnes i proporciona un bon clima emocional d’aula i motivació per voler aprendre i treballar a l’escola.