SETMANA SANTA
Hola papallones i elefants!!
Ara comença el mes d’abril. Us proposem activitats relacionades amb aquest mes que us faran passar una bona estona. Tria la que t’agradi més o fes-les totes i després ens envies una foto al correu: papallones@estalella.cat o elefants@estalella.cat
OUS DE PASQUA AMB VIDA!
El projecte que us proposem és millor fer-ho en diferents dies. És divertit de fer i és emocionant veure com creix el que hem plantat. Us animeu?
Dia 1- Decorem la capsa d’ous
Agafa una ouera, pinta-la i decora-la com vulguis.
Dia 2- Tenyim els ous
Durant la setmana guarda les closques d’ou que t’hagis menjat. Intenta trencar l’ou només per la punta de dalt, així pots fer-lo servir com a recipient.
Dia 3- Plantem les llavors
Posa una mica de cotó fluix a dins de l’ou. Posa unes llavors a dins. Poden ser llenties, mongetes, faves… les llenties són les més ràpides. Afegeix cotó a sobre.
S’ha de posar aigua cada dia, el coto fluix ha de ser sempre humit però no surar en l’aigua.
TALLER DE MONES
Us proposem fer un taller de cuina senzill, vistós i divertit.
Es pot fer amb galetes, magdalenes, pa de motllo…
- Unteu amb Nocilla, Nutela..
- Decoreu amb Lacasitos, fideus de xocolata…
BON PROFIT!
MONES DE PAPER
Aviat arribarà el dia de la mona, per això us proposem fer-ne una que no es podrà menjar però que quedarà molt “mona”.
- Sobre un full o cartró dibuixem un cercle, el pintem de color de xocolata i el decorem.
- L’enganxem sobre una blonda de pastisseria, un full, un cartró…en forma de cercle.
- Acabem de decorar-la amb plomes o tires de paper amb talls a banda i banda enganxades en un escuradents.
MONES DE CARTRÓ
Una caixa de cartró dóna per molt…
- Agafem el cartó i retallem un tros en forma d’ou i un altre tros quadrat per fer de suport (amb un tall al mig per posar-hi l’ou).
- Pintem l’ou al nostre gust.
- Posem l’ou dins del cartró que té el tall perquè s’aguanti.
GIMCANA D’OUS / EASTER EGG HUNT
Us proposem una manualitat que després es convertirà en un joc.
- Necessitem cartolines o papers de colors.
- Amb un retolador o un llapis fem el contorn de l’ou. Feu-ne molts.
- Pinteu-los al vostre aire, amb els dibuixos i colors que vulgueu.
- Retalleu-los.
Quan tingueu tots els ous podeu fer una gimcana per casa, el jardí… Demaneu als pares que amaguin els ous, o els amagueu vosaltres i jugueu a trobar-los.
El guanyador serà qui reculli més ous i el premi pot ser un ou de xocolata!
Podeu escoltar aquesta cançó en anglès per veure com ho fan aquestes nenes i nens:
SETMANA DEL 14 AL 17 D’ABRIL
Hola papallones i elefants!!
Us proposem noves tasques per anar fent. És important que cada dia treballeu una miqueta, i a poder ser, a la mateixa hora, així podreu marcar una rutina a casa dins d’aquest moment que estem vivint.
Una forta abraçada,
Antònia i Montse
Primer de tot us dediquem aquesta cançó:
* Cançó Els ocells han arribat
LLENGUATGE VERBAL I ORAL
ABECEDARI
Escolta i repeteix aquest abecedari fonètic
DITA D’ABRIL
- Demanem al pare o la mare que ens llegeixi la dita.
ABRIL FINIT,
EL CAMP FLORIT
- Pensem què creiem que vol dir i li expliquem.
- Escrivim la dita en un full o a la llibreta i busquem una fotografia o en fem un dibuix. Després ens feu una foto i ens l’envieu al correu de la classe papallones@estalella.cat o elefants@estalella.cat . Segur que us sortiran dibuixos molt bonics!!
LA MONA
Aquí tens una poesia per poder escoltar i anar aprenen una estoneta cada dia mentre la veieu com s’elabora.
*Escolta aquest conte.
“En Pere sense por”
Oi que tots vosaltres heu tingut por alguna vegada? Doncs en Pere no, en Pere és un noi que…
En Pere sense por – Una mà de contes
LLENGUATGE MATEMÀTIC
*Estimació de quantitats. Fixa’t-hi bé. Quants n’hi ha?
*Fer conjunts de quantitat-grafia.
Opció 1 : les famílies poseu el número a cada conjunt i els nens/es han de posar tants objectes com indica el número. Podeu utilitzar macarrons o botons o pedretes o qualsevol material que tingueu a mà.
Opció 2: a dins els conjunts hi ha els objectes i els nens han d’escriure el número. Poseu números del 0 al 8.
FEM CONJUNTS
LLENGUA ANGLESA
- Al igual que ho fem a l’escola, us convido a començar cantant la cançó: Hello! SONG
- I ara, anem a comptar, escolteu aquest cançó que tant us agrada:
LET’S COUNT UP TO TEN
- Continuem recordant aquesta cançó que ja coneixeu. Busqueu una cadira i prepareu-vos per anar fent tot el que diuen:
STAND UP, SIT DOWN SONG!
- Seguim amb el conte que estavem treballant: “WE’RE GOING ON A BEAR HUNT”
Torneu-lo a escoltar, aquesta vegada explicat per l’Edward Lockhart. Animeu-vos a anar-lo repetint i a imitar els moviments que va fent l’Edward!
- També podeu escoltar aquesta versió del conte, explicada per un nen i la seva família. Gaudiu-la!
M’encantaria veure-us fent aquestes activitats, així que si us ve de gust, feu-vos alguna foto o vídeo curt i me l’envieu a: anglesinfantil@estalella.cat
LLENGUATGE MUSICAL
*Una estoneta de fer massatges sempre va bé.
* Ara a ballar i cantar la cançó dels Pirates
* Cantem i ballem la cançó de la felicitat
DESCOBERTA DE L’ENTORN
*Escolteu una noticia amb els nostres periodistes de InfoK sobre un tema
d’actualitat.CORONAVIRUS
*Endevina quina no és una verdura
*Juguem plegats!!
Suau o rugós? Dins d’una bossa opaca hi posem objectes variats: una esponja, cotó fluix, un fregall… Per torns, hem de posar la mà a dins, tocar l’objecte i endevinar de què es tracta.
PSICOMOTRICITAT I JOCS PSICOMOTRIUS
En els següents enllaços trobareu diferents propostes de vídeos amb activitats per fer. N’hi ha moltes perquè pugueu triar les que us agradin més.
Activació del cos:
Imitació d’animals:
Coreografies:
Zumba senzilla:
Juga en familia al joc de la pilota.
EDUCACIÓ ARTÍSTICA
DRACS DIVERTITS: Ja s’acosta Sant Jordi i mira quins dracs més divertits. Entre aquesta setmana i la de Sant Jordi et proposem que en facis algun. Pots fer aquests o inventar-te’n; quan el tinguis fet ens envies la foto al correu i la compartirem amb tots els altres nens i nenes de la classe.
TREBALL DE LES EMOCIONS
ETS ÚNICA, BERTA!!
La Berta és una nena que li agrada fer moltes coses, i la veritat és que les fa força bé.
- Mireu aquest petit conte.
- Penseu, amb l’ajuda de les vostres famílies, una de les moltes activitats que hi sabeu realitzar de meravella.
- Realitzeu un dibuix ben bonic.
Esperem que us agradin les activitats i ens envieu fotos, dibuixos i vídeos curts, així us podrem veure!!
ALTRES PROPOSTES
I podeu continuar fent servir aquest enllaç on hi trobareu tot d’activitats de diferents nivells i matèries per anar fent a poc a poc durant tot el confinament:
i també podeu fer jocs de l’edu365 d’infantil d’infantil
Molts ànims i un petocolze a tots i totes.
Les vostres mestres.
SETMANA DEL 30 DE MARÇ AL 3 D’ABRIL
Hola Tortugues, Formigues , Peixos, Cargols, Papallones i Elefants!!
En primer lloc us volem transmetre molts ànims i molta força per continuar passant aquests dies de confinament a casa. Sabem que no és una situació fàcil, especialment per a vosaltres, i tenim moltes ganes de retrobar-vos novament a la nostra estimada escola.
Us enrecordeu de les propostes que us vam fer? Com van? Esperem que us estiguin agradant. Avui us n’hi afegim algunes de noves. Recordeu que es tracta de recomanacions i/o suggeriments que podeu fer si us ve de gust. També en podeu fer d’altres que us motivin. El més important és que continueu fent servir el caparró, les mans, el cos i el cor aquests dies.
I recordeu que és important que cada dia treballeu una miqueta, i a poder ser, a la mateixa hora, així podreu marcar una rutina a casa dins d’aquest moment que estem vivint.
Una forta abraçada,
Les vostres mestres confinades
Primer de tot us dediquem aquesta cançó:
LA VELLA QUARESMA
https://www.youtube.com/watch?v=BVTNUVGl-_k
EL CAPITÀ VITAMINES TAMBÉ ES QUEDA A CASA. EL VOLEU VEURE?
https://twitter.com/PallaresCarme/status/1238843254558404608?s=20
També podeu visitar la pàgina web de cavall fort i del Tatano on hi trobareu contes molt bonics.
https://cavallfort.cat/audiocontes/
I també podeu visitar un canal on fan experiments en família.
https://www.youtube.com/watch?v=vRpi6MgXAKM
Molts ànims i un petocolze a tots i totes.
Les vostres mestres.
SETMANA DEL 23 AL 27 DE MARÇ
Hola papallones i elefants!!
Estem veient que aquesta situació s’allarga i no sabem quan acabarà. Per això
volem que continueu fent servir el caparró, les mans, el cos i el cor aquests dies des
de casa.
Famílies, no volem que us atabaleu o estresseu amb aquestes feines, però sí que us
recomanem que no deixeu estar l’oportunitat de compartir estonetes amb els
vostres fills i filles, és una bona oportunitat per tots i totes.
Us proposem noves tasques per anar fent. És important que cada dia treballeu una
miqueta, i a poder ser, a la mateixa hora, així podreu marcar una rutina a casa dins
d’aquest moment que estem vivint.
Una forta abraçada,
Les vostres mestres confinades
Primer de tot us dediquem aquesta cançó: *
https://www.youtube.com/watch?v=bEg_BGk5Q7s
Benvinguda primavera!
LLENGUATGE VERBAL I ORAL
Escolta el conte i després a la llibreta escriu el títol i fes un dibuix. Explica’l als teus pares o germans i germanes
La princesa i el pèsol – Super3
Treball de so de les vocals P5
https://clic.xtec.cat/repo/index.html?lang=ca&prj=vocals2
Per mirar i llegir, un conte molt dolç
Busca una foto o un dibuix d’un objecte. Retalla-la i enganxa- la a la llibreta. Ara escriu una frase on hi surti aquest objecte.
LLENGUA ANGLESA
Escolta, canta i balla les cançons d’anglès del web.
LLENGUATGE MATEMÀTIC
A la llibreta pots fer una activitat com aquesta, “Els nombres de la meva vida”, em dic…, tinc… anys, vaig néixer el dia…., el nombre del mes que vaig néixer, quantes dent m’han caigut,…
També pots buscar objectes que tinguin nombres i dibuixar-los, retallar-los i enganxar-los.
Per practicar la numeració:
https://clic.xtec.cat/projects/matesinf/jclic.js/index.html
DESCOBERTA DE L’ENTORN
Te’n recordes de les parts del cos? Practica amb aquest joc
https://clic.xtec.cat/projects/cos/jclic.js/index.html
Per escoltar i mirar una estoneta “la Primavera de Antoni Vivaldi”
https://www.youtube.com/watch?v=-WGkvrewgsc&list=PLNjrTJxM_6nzwnBPfIfqSE3fKuOC0n7_6
Per ballar una estona i cantar
https://www.youtube.com/watch?v=ta980wQglKA&list=PLNjrTJxM_6nzwnBPfIfqSE3fKuOC0n7_6&index=2
PSICOMOTRICITAT I JOCS PSICOMOTRIUS
Algunes propostes de jocs:
- Inflar un globus i jugar a que no pot tocar a terra, entre uns quants. També es pot fer un partit de Voleibol amb el globus.
- Joc d’endevinar animals a partir del cos: cadascú ha de fer la postura i/o el moviment d’un animal perquè els altres l’endevinin. (Es pot fer d’esports, de professions, etc…). En aquest enllaç hi ha idees de com imitar als animals: https://youtu.be/8wuxQI3MOmM
- Podeu començar activant una mica el cos, i si us ve de gust, després fer alguna coreografia en família, de les que us proposem.
- ACTIVACIÓ DEL COS: https://youtu.be/pKqnSRDzkgw
- Pensar un petit circuit fet amb elements casolans (coixins, caixes de sabates, cordes, ninots). Cal proposar un principi i un destí, amb un objectiu, per exemple: portar un objecte (pilota petita) des del principi del circuit fins al final (cabàs o galleda on dipositar-lo), i tornar amb un temps determinat. Inspira’t amb aquest vídeo: https://drive.google.com/file/d/1qNsrfIL_bW6Ph5fp0hhpbuKQR8OOA93u/view?usp=sharing
- Zumba senzilla: https://youtu.be/ymigWt5TOV8
- Just Dance Osito Gominola: https://youtu.be/z_9l52tg410
- Just Dance Mimi: https://youtu.be/x5txbI09ItE
EDUCACIÓ ARTÍSTICA
Com ja sabeu avui comença LA PRIMAVERA!!!!! Per celebrar-ho us proposem fer flors amb el material que tingueu per casa (retoladors, iogurts, oueres…) i que les pengeu a les finestres. Faran maco i alegraran la vista!
També podeu fer dibuixos de flors, ocells, papallones, abelles… a la llibreta i si voleu aquesta manualitat amb material reciclat.
Una proposta d’escola:
Fer una fotografia mentre el vostre fill i/o filla faci un dibuix, un treball manual, etc. de flors o de l’arc iris del “Tot anirà bé”; o també protagonitzant una escena primaveral. Un cop la tinguem, enviar-la a l’adreça: fotosalumnes@estalella.cat per fer-ne un muntatge de fotografies i música per donar la benvinguda a la primavera.
TREBALL DE LES EMOCIONS
Per treballar les emocions disposem de diversos recursos. Un d’ells, i molt important, són els contes. A l’escola hem treballat el conte de “El monstre de colors”, que potser ja el teniu a casa. Igualment, es pot veure a través del youtube en aquest enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=LyDemqqUS-Q&t=284s
Un conte que també tenim a l’escola i que els hi resultarà molt familiar als nens i nenes és el de “Tinc un volcà”, escrit per Míriam Tirado i il·lustrat per Joan Turu. El podem veure en català en el següent enllaç: https://youtu.be/mn2cIhly1Gc . O també explicat per la mateixa Míriam Tirado en castellà: https://youtu.be/NuWxkbAaa5o
Un conte molt tendre que trenca amb el rol del llop, i que treballa el valor de l’amistat, la solidaritat, la necessitat d’ajudar als més dèbils, l’empatia, la tendresa… : “L’ovelleta que va venir a sopar” : https://youtu.be/bnYxpzdOkGE
A la web de l’escola hem compartit un enllaç amb diferents curts molt especials que ajuden a reflexionar i treballar emocions, valors… Podeu intentar veure’n un o dos a la setmana.
D’ALTRES PROPOSTES
En aquest enllaç hi trobareu tot d’activitats de diferents nivells i matèries per anar fent a poc a poc durant tot el confinament
i també pots fer jocs de l’edu365 d’infantil.
Molts ànims i un petocolze a tots i totes.
Les vostres mestres.
DIVENDRES 13 DE MARÇ DE 2020
– Escriure el nom dels companys/es, familiars, amics…
– Mirar i llegir contes.
– Fer llistats de coses per anar a comprar, per jugar, d’animals… amb ajuda o sense.
– Retallar fotos de revistes i diaris i escriure paraules o frases relacionades amb la foto o la notícia.
– Dibuixar, pintar i fer treballs manuals.
– Jugar a resoldre petits problemes fins el 9.
– Aprendre el número de telèfon de la teva família.
– Comptar, dibuixar, classificar coses.
– Jugar a cartes, a l’oca i d’altres jocs de taula (respectant unes petites normes acordades).
– Jugar a fer trencaclosques, inventar-se un joc nou…
– Aprendre a cordar-se les sabates.
– Ajudar a parar i desparar la taula.
– Aprendre una cançó nova i cantar-la.
– Escoltar música i ballar-la lliurement.
– Vestir-se i despullar-se sol/a i deixar la roba endreçada.
– Endreçar les joguines
– Escoltar, cantar i ballar les cançons d’anglès del web.
– Fer activitats online al web edu365 d’infantil.