P5 TASQUES SETMANES ANTERIORS

SETMANA SANTA

Hola papallones i elefants!!

Ara comença el mes d’abril. Us proposem activitats relacionades amb aquest mes que us faran passar una bona estona. Tria la que t’agradi més o fes-les totes i després ens envies una foto al correu: papallones@estalella.cat o elefants@estalella.cat

 

OUS DE PASQUA AMB VIDA!

El projecte que us proposem és millor fer-ho en diferents dies. És divertit de fer i és emocionant veure com creix el que hem plantat. Us animeu? 

Dia 1- Decorem la capsa d’ous

Agafa una ouera, pinta-la i decora-la com vulguis.

Dia 2- Tenyim els ous

Durant la setmana guarda les closques d’ou que t’hagis menjat. Intenta trencar l’ou només per la punta de dalt, així pots fer-lo servir com a recipient.

Dia 3- Plantem les llavors

Posa una mica de cotó fluix a dins de l’ou. Posa unes llavors a dins. Poden ser llenties, mongetes, faves… les llenties són les més ràpides. Afegeix cotó a sobre.

S’ha de posar aigua cada dia, el coto fluix ha de ser sempre humit però no surar en l’aigua.

TALLER DE MONES

Us proposem fer un taller de cuina senzill, vistós i divertit.

Es pot fer amb galetes, magdalenes, pa de motllo…

  1. Unteu amb Nocilla, Nutela..
  2. Decoreu amb Lacasitos, fideus de xocolata…

BON PROFIT!

MONES DE PAPER

Aviat arribarà el dia de la mona, per això us proposem fer-ne una que no es podrà menjar però que quedarà molt “mona”.

  1. Sobre un full o cartró dibuixem un cercle, el pintem de color de xocolata i el decorem.
  2. L’enganxem sobre una blonda de pastisseria, un full, un cartró…en forma de cercle.
  3. Acabem de decorar-la amb plomes o tires de paper amb talls a banda i banda enganxades en un escuradents.

 

MONES DE CARTRÓ

Una caixa de cartró dóna per molt…

  1. Agafem el cartó i retallem un tros en forma d’ou  i un altre tros quadrat per fer de suport (amb un tall al mig per posar-hi l’ou).
  2. Pintem l’ou al nostre gust.
  3. Posem l’ou dins del cartró que té el tall perquè s’aguanti.

GIMCANA D’OUS / EASTER EGG HUNT

Us proposem una manualitat que després es convertirà en un joc.

  1.     Necessitem cartolines o papers de colors.
  2.     Amb un retolador o un llapis fem el contorn de l’ou. Feu-ne molts.
  3.     Pinteu-los al vostre aire, amb els dibuixos i colors que vulgueu.
  4.     Retalleu-los.

Quan tingueu tots els ous podeu fer una gimcana per casa, el jardí… Demaneu als pares que amaguin els ous, o els amagueu vosaltres i jugueu a trobar-los. 

 El guanyador serà qui reculli més ous i el premi pot ser un ou de xocolata!

Podeu escoltar aquesta cançó en anglès per veure com ho fan aquestes nenes i nens:

 

SETMANA DEL 14 AL 17 D’ABRIL

Hola papallones i elefants!!

Us proposem noves tasques per anar fent. És important que cada dia treballeu una miqueta, i a poder ser, a la mateixa hora, així podreu marcar una rutina a casa dins d’aquest moment que estem vivint.

Una forta abraçada,

            Antònia i Montse 

Primer de tot us dediquem aquesta cançó

*  Cançó Els ocells han arribat

LLENGUATGE VERBAL I ORAL

ABECEDARI

Escolta i repeteix aquest abecedari fonètic

DITA D’ABRIL

  1. Demanem al pare o la mare que ens llegeixi la dita.

ABRIL FINIT,

EL CAMP FLORIT

  1. Pensem què creiem que vol dir i li expliquem.
  2. Escrivim la dita en un full o a la llibreta i busquem una fotografia o en fem un dibuix. Després ens feu una foto i ens l’envieu al correu de la classe  papallones@estalella.cat o elefants@estalella.cat . Segur que us sortiran dibuixos molt bonics!!

       

LA MONA

Aquí tens una poesia per poder escoltar i anar aprenen una estoneta cada dia mentre la veieu com s’elabora.

*Escolta aquest conte. 

“En Pere sense por”

Oi que tots vosaltres heu tingut por alguna vegada? Doncs en Pere no, en Pere és un noi  que…

En Pere sense por – Una mà de contes

LLENGUATGE MATEMÀTIC

*Estimació de quantitats. Fixa’t-hi bé. Quants n’hi ha?

*Fer conjunts de quantitat-grafia.

Opció 1 : les famílies poseu el número a cada conjunt i els nens/es han de posar tants objectes com indica el número. Podeu utilitzar macarrons o botons o pedretes o qualsevol material que tingueu a mà.

Opció 2: a dins els conjunts hi ha els objectes i els nens han d’escriure el número. Poseu números del 0 al 8.

FEM CONJUNTS   

LLENGUA ANGLESA 

  • Al igual que ho fem a l’escola, us convido a començar cantant la cançó: Hello! SONG

  • I ara, anem a comptar, escolteu aquest cançó que tant us agrada:

LET’S COUNT UP TO TEN

  • Continuem recordant aquesta cançó que ja coneixeu. Busqueu una cadira i prepareu-vos per anar fent tot el que diuen:

STAND UP, SIT DOWN SONG! 

Torneu-lo a escoltar, aquesta vegada explicat per l’Edward Lockhart. Animeu-vos a anar-lo repetint i a imitar els moviments que va fent l’Edward!    

  • També podeu escoltar aquesta versió del conte, explicada per un nen i la seva família. Gaudiu-la! 

M’encantaria veure-us fent aquestes activitats, així que si us ve de gust, feu-vos alguna foto o vídeo curt i me l’envieu a: anglesinfantil@estalella.cat 

 

LLENGUATGE MUSICAL

  *Una estoneta de fer massatges sempre va bé. 

    * Ara a ballar i cantar la cançó dels Pirates 

* Cantem i ballem la cançó de la felicitat

 

DESCOBERTA DE L’ENTORN

*Escolteu una noticia  amb els nostres periodistes de InfoK sobre un tema   

d’actualitat.CORONAVIRUS

 

*Endevina quina no és una verdura

*Juguem plegats!!

Suau o rugós? Dins d’una bossa opaca hi posem objectes variats: una esponja, cotó fluix, un fregall… Per torns, hem de posar la mà a dins, tocar l’objecte i endevinar de què es tracta.

 

 

PSICOMOTRICITAT I JOCS PSICOMOTRIUS

En els següents enllaços trobareu diferents propostes de vídeos amb activitats per fer. N’hi ha moltes perquè pugueu triar les que us agradin més. 

Activació del cos:

 Ioga per a nens: 

 Imitació d’animals:

 Coreografies:

Zumba senzilla:

Just Dance Osito Gominola: 

Juga en familia al joc de la pilota.

EDUCACIÓ ARTÍSTICA

DRACS DIVERTITS: Ja s’acosta Sant Jordi i mira quins dracs més divertits. Entre aquesta setmana i la de Sant Jordi et proposem que en facis algun. Pots fer aquests o inventar-te’n; quan el tinguis fet ens envies la foto al correu  i la compartirem amb tots els altres nens i nenes de la classe.

TREBALL DE LES EMOCIONS

ETS ÚNICA, BERTA!!

La Berta és una nena que li agrada fer moltes coses, i la veritat és que les fa força bé. 

  • Mireu aquest petit conte.

  • Penseu, amb l’ajuda de les vostres famílies, una de les moltes activitats que hi sabeu realitzar de meravella.
  • Realitzeu un dibuix ben bonic.

Esperem que us agradin les activitats i ens envieu fotos, dibuixos i vídeos curts, així us podrem veure!!

 

ALTRES PROPOSTES

I podeu continuar fent servir aquest enllaç on hi trobareu  tot d’activitats de diferents nivells i matèries per anar fent a poc a poc durant tot el confinament:

Jocs per pensar

i també podeu fer jocs de ledu365 d’infantil d’infantil

Molts ànims i un petocolze a tots i totes.

Les vostres mestres.

SETMANA DEL 30 DE MARÇ AL 3 D’ABRIL

Hola Tortugues, Formigues , Peixos, Cargols, Papallones i Elefants!!  

En primer lloc us volem transmetre molts ànims i molta força per continuar passant aquests dies de confinament a casa. Sabem que no és una situació fàcil, especialment per a vosaltres, i tenim moltes ganes de retrobar-vos novament a la nostra estimada escola. 

Us enrecordeu de les propostes que us vam fer? Com van? Esperem que us estiguin agradant. Avui us n’hi afegim algunes de noves. Recordeu que es tracta de recomanacions i/o suggeriments que podeu fer si us ve de gust. També en podeu fer d’altres que us motivin. El més important és que continueu fent servir el caparró, les mans, el cos i el cor aquests dies. 

I recordeu que és important que cada dia treballeu una miqueta, i a poder ser, a la mateixa hora, així podreu marcar una rutina a casa dins d’aquest moment que estem vivint.

Una forta abraçada,

Les vostres mestres confinades

Primer de tot us dediquem aquesta cançó

LA VELLA QUARESMA

https://www.youtube.com/watch?v=BVTNUVGl-_k

 

EL CAPITÀ VITAMINES TAMBÉ ES QUEDA A CASA. EL VOLEU VEURE?

https://twitter.com/PallaresCarme/status/1238843254558404608?s=20

 

També podeu visitar la pàgina web de cavall fort i del Tatano on hi trobareu contes molt bonics.

https://cavallfort.cat/audiocontes/

 

I també podeu visitar un canal on fan experiments en família.

https://www.youtube.com/watch?v=vRpi6MgXAKM

 

Molts ànims i un petocolze a tots i totes.

Les vostres mestres.

 

SETMANA DEL 23 AL 27 DE MARÇ

Hola papallones i elefants!!

Estem veient que aquesta situació s’allarga i no sabem quan acabarà. Per això

volem que continueu fent servir el caparró, les mans, el cos i el cor aquests dies des

de casa.

Famílies, no volem que us atabaleu o estresseu amb aquestes feines, però sí que us

recomanem que no deixeu estar l’oportunitat de compartir estonetes amb els

vostres fills i filles, és una bona oportunitat per tots i totes.

Us proposem noves tasques per anar fent. És important que cada dia treballeu una

miqueta, i a poder ser, a la mateixa hora, així podreu marcar una rutina a casa dins

d’aquest moment que estem vivint.

Una forta abraçada,

Les vostres mestres confinades

 

 

Primer de tot us dediquem aquesta cançó: *

https://www.youtube.com/watch?v=bEg_BGk5Q7s

Benvinguda primavera!

 

LLENGUATGE VERBAL I ORAL

Escolta el conte i després a la llibreta escriu el títol i fes un dibuix. Explica’l als teus pares o germans i germanes 

La princesa i el pèsol – Super3

Treball de so de les vocals P5

https://clic.xtec.cat/repo/index.html?lang=ca&prj=vocals2

Per mirar i llegir, un conte molt dolç

El conte de la xocolata

 

Busca una foto o un dibuix d’un objecte. Retalla-la i enganxa- la a la llibreta. Ara escriu una frase on hi surti aquest objecte.

 

LLENGUA ANGLESA 

Escolta, canta i balla les cançons d’anglès del web.

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

A la llibreta pots fer una activitat com aquesta, “Els nombres de la meva vida”, em dic…, tinc… anys, vaig néixer el dia…., el nombre del mes que vaig néixer, quantes dent m’han caigut,…

També pots buscar objectes que tinguin nombres i dibuixar-los, retallar-los i enganxar-los.

Per practicar la numeració:

https://clic.xtec.cat/projects/matesinf/jclic.js/index.html

 

DESCOBERTA DE L’ENTORN

Te’n recordes de les parts del cos? Practica amb aquest joc

https://clic.xtec.cat/projects/cos/jclic.js/index.html

 

Per escoltar i mirar una estoneta “la Primavera de Antoni Vivaldi”

https://www.youtube.com/watch?v=-WGkvrewgsc&list=PLNjrTJxM_6nzwnBPfIfqSE3fKuOC0n7_6

 

Per ballar una estona i cantar

https://www.youtube.com/watch?v=ta980wQglKA&list=PLNjrTJxM_6nzwnBPfIfqSE3fKuOC0n7_6&index=2

 

PSICOMOTRICITAT I JOCS PSICOMOTRIUS

Algunes propostes de jocs:

  1. Inflar un globus i jugar a que no pot tocar a terra, entre uns quants. També es pot fer un partit de Voleibol amb el globus.
  2. Joc d’endevinar animals a partir del cos: cadascú ha de fer la postura i/o el moviment d’un animal perquè els altres l’endevinin. (Es pot fer d’esports, de professions, etc…). En aquest enllaç hi ha idees de com imitar als animals:  https://youtu.be/8wuxQI3MOmM
  3. Podeu començar activant una mica el cos, i si us ve de gust, després fer alguna coreografia en família, de les que us proposem.
    1. ACTIVACIÓ DEL COS: https://youtu.be/pKqnSRDzkgw
    2. Pensar un petit circuit fet amb elements casolans (coixins, caixes de sabates, cordes, ninots). Cal proposar un principi i un destí, amb un objectiu, per exemple: portar un objecte (pilota petita) des del principi del circuit fins al final (cabàs o galleda on dipositar-lo), i tornar amb un temps determinat. Inspira’t amb aquest vídeo: https://drive.google.com/file/d/1qNsrfIL_bW6Ph5fp0hhpbuKQR8OOA93u/view?usp=sharing 
    3. Zumba senzilla: https://youtu.be/ymigWt5TOV8
    4. Just Dance Osito Gominola: https://youtu.be/z_9l52tg410
    5. Just Dance Mimi: https://youtu.be/x5txbI09ItE

 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA

Com ja sabeu avui comença LA PRIMAVERA!!!!! Per celebrar-ho us proposem fer flors amb el material que tingueu per casa (retoladors, iogurts, oueres…) i que les pengeu a les finestres. Faran maco i alegraran la vista!

També podeu fer dibuixos de flors, ocells, papallones, abelles… a la llibreta i si voleu aquesta manualitat amb material reciclat.  

                                                                                                                                                                                                                    

Una proposta d’escola:
Fer una fotografia mentre el vostre fill i/o filla faci un dibuix, un treball manual, etc. de flors o de l’arc iris del “Tot anirà bé”; o també protagonitzant una escena primaveral. Un cop la tinguem, enviar-la a l’adreça: fotosalumnes@estalella.cat per fer-ne un muntatge de fotografies i música per donar la benvinguda a la primavera.

                   

TREBALL DE LES EMOCIONS

Per treballar les emocions disposem de diversos recursos. Un d’ells, i molt important, són els contes. A l’escola hem treballat el conte de “El monstre de colors”, que potser ja el teniu a casa. Igualment, es pot veure a través del youtube en aquest enllaç:  https://www.youtube.com/watch?v=LyDemqqUS-Q&t=284s

Un conte que també tenim a l’escola i que els hi resultarà molt familiar als nens i nenes és el de “Tinc un volcà”, escrit per Míriam Tirado i il·lustrat per Joan Turu. El podem veure en català en el següent enllaç: https://youtu.be/mn2cIhly1Gc . O també explicat per la mateixa Míriam Tirado en castellà: https://youtu.be/NuWxkbAaa5o 

Un conte molt tendre que trenca amb el rol del llop, i que treballa el valor de l’amistat, la solidaritat, la necessitat d’ajudar als més dèbils, l’empatia, la tendresa… : “L’ovelleta que va venir a sopar” : https://youtu.be/bnYxpzdOkGE

A la web de l’escola hem compartit un enllaç amb diferents curts molt especials que ajuden a reflexionar i treballar emocions, valors… Podeu intentar veure’n un o dos a la setmana. 

D’ALTRES PROPOSTES

En aquest enllaç hi trobareu  tot d’activitats de diferents nivells i matèries per anar fent a poc a poc durant tot el confinament 

Jocs per pensar

i també pots fer jocs de l’edu365 d’infantil. 

 

Molts ànims i un petocolze a tots i totes.

Les vostres mestres.


 

DIVENDRES 13 DE MARÇ DE 2020

– Escriure el nom dels companys/es, familiars, amics…
– Mirar i llegir contes.
– Fer llistats de coses per anar a comprar, per jugar, d’animals… amb ajuda o sense.
– Retallar fotos de revistes i diaris i escriure paraules o frases relacionades amb la foto o la notícia.
– Dibuixar, pintar i fer treballs manuals.
– Jugar a resoldre petits problemes fins el 9.
– Aprendre el número de telèfon de la teva família.
– Comptar, dibuixar, classificar coses.
– Jugar a cartes, a l’oca i d’altres jocs de taula (respectant unes petites normes acordades).
– Jugar a fer trencaclosques, inventar-se un joc nou…
– Aprendre a cordar-se les sabates.
– Ajudar a parar i desparar la taula.
– Aprendre una cançó nova i cantar-la.
– Escoltar música i ballar-la lliurement.
– Vestir-se i despullar-se sol/a i deixar la roba endreçada.
– Endreçar les joguines
– Escoltar, cantar i ballar les cançons d’anglès del web.
– Fer activitats online al web edu365 d’infantil.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>