P3 TASQUES SETMANES ANTERIORS

SETMANA DEL 6 AL 10 D’ABRIL I DEL 13 AL 17 D’ABRIL

CLIQUEU  L’ENLLAÇ:

Tasques Infantil_P3Set defini abril

 

SETMANA DEL 30 DE MARÇ AL 3 D’ABRIL DEL 2020

Hola Tortugues, Formigues , Peixos, Cargols, Papallones i Elefants!!  

En primer lloc us volem transmetre molts ànims i molta força per continuar passant aquests dies de confinament a casa. Sabem que no és una situació fàcil, especialment per a vosaltres, i tenim moltes ganes de retrobar-vos novament a la nostra estimada escola. 

Us enrecordeu de les propostes que us vam fer? Com van? Esperem que us estiguin agradant. Avui us n’hi afegim algunes de noves. Recordeu que es tracta de recomanacions i/o suggeriments que podeu fer si us ve de gust. També en podeu fer d’altres que us motivin. El més important és que continueu fent servir el caparró, les mans, el cos i el cor aquests dies. 

I recordeu que és important que cada dia treballeu una miqueta, i a poder ser, a la mateixa hora, així podreu marcar una rutina a casa dins d’aquest moment que estem vivint.

Una forta abraçada,

Les vostres mestres confinades

Primer de tot us dediquem aquesta cançó

LA VELLA QUARESMA

https://www.youtube.com/watch?v=BVTNUVGl-_k

 

EL CAPITÀ VITAMINES TAMBÉ ES QUEDA A CASA. EL VOLEU VEURE?

https://twitter.com/PallaresCarme/status/1238843254558404608?s=20

 

També podeu visitar la pàgina web de cavall fort i del Tatano on hi trobareu contes molt bonics.

https://cavallfort.cat/audiocontes/

 

I també podeu visitar un canal on fan experiments en família.

https://www.youtube.com/watch?v=vRpi6MgXAKM

 

Molts ànims i un petocolze a tots i totes.

Les vostres mestres.

 

SETMANA DEL 23 AL 27 DE MARÇ

Hola Tortugues i Formigues!!!

Estem veient que aquesta situació s’allarga i no sabem quan acabarà. Per això volem que continueu fent servir el caparró, les mans, el cos i el cor aquests dies des de casa.

Famílies, no volem que us atabaleu o estresseu amb aquestes feines, però sí que us recomanem que no deixeu estar l’oportunitat de compartir estonetes amb els vostres fills i filles, és una bona oportunitat per tots i totes.

Us proposem noves tasques per anar fent. És important que cada dia treballeu una miqueta, i a poder ser, a la mateixa hora, així podreu marcar una rutina a casa dins d’aquest moment que estem vivint.

Una forta abraçada,

Les vostres mestres confinades 

Primer de tot us dediquem aquesta cançó:

https://www.youtube.com/watch?v=bEg_BGk5Q7s

Benvinguda primavera!

LLENGUATGE VERBAL I ORAL

LLENGUATGE MATEMÀTIC

  • Fer comparacions de diferents objectes (més gran que i més petit que, més llarg que i més curt que, en aquest hi cap més quantitat que en aquest altre, etc). També pot ajudar fer experimentacions, trasvassaments, etc.
  • Jugar a buscar formes i figures geomètriques en objectes que tingueu a casa.
  • Classificar diferents materials segons les seves qualitats, com ara color, mida, forma, etc.
  • Comptar objectes o joguines que tingueu a casa.
  • Calcular mentalment fins a 3, utilitzant els conceptes de posar i treure.

DESCOBERTA DE L’ENTORN

A P3 la granja d’en Pere  hi ha un conte ,cançons i diverses activitats: https://clic.xtec.cat/projects/gran_per/jclic.js/index.html

Recordeu i escolteu la cançó la granja d’en Jepet: https://www.youtube.com/watch?v=UAkoY2-2jpY

Recordeu i escolteu la cançó de la Vella Quaresma: https://www.youtube.com/watch?v=BVTNUVGl-_k

Treballar els animals de granja i els animals salvatges.

PSICOMOTRICITAT I JOCS PSICOMOTRIUS     

Algunes propostes de jocs:

  1. Inflar un globus i jugar a que no pot tocar a terra, entre uns quants. També es pot fer un partit de Voleiball amb el globus.
  2. Joc d’endevinar animals a partir del cos: cadascú ha de fer la postura i/o el moviment d’un animal perquè els altres l’endevinin. (Es pot fer d’esports, de professions, etc…). En aquest enllaç hi ha idees de com imitar als animals: https://youtu.be/8wuxQI3MOmM
  3. Podeu començar activant una mica el cos, i si us ve de gust, després fer alguna coreografia en família, de les que us proposem.
    1. MAINASONS – Fan coreografies amb cançons populars que tots totes podem conèixer:

Peix peixet (https://youtu.be/b5aVWPisr1Y)

El Lleó no em fa por (https://youtu.be/zerycpsBFXw), i tantes altres que podreu trobar amb ells.

  1. Practicar alguna sessió de ioga per a nens com fan a la proposta de l’enllaç següent:  https://youtu.be/t8748OWc1nQ

EDUCACIÓ ARTÍSTICA

  • Fer dibuixos de forma lliure o relacionada amb alguna cosa, com ara contes que mireu, pel·lícules, rutines familiars, l’esquema corporal, etc.
  • Escriure el nom amb o sense ajuda i decorar-lo.
  • Fer collages amb retalls de paper esquinçat o retallat.
  • Realitzar pasta de sal i fer alguna creació. https://quarcreixentalauladinfantil.wordpress.com/2018/05/02/fem-pasta-de-sal/
  • Modelar amb plastilina, argila, etc.
  • Esquinceu, punxeu i comenceu a fer ús de les tisores.
  • També podeu realitzar aquesta manualitat amb  material reciclat i amb l’ajuda de les vostres famílies

Una proposta d’escola:
Fer una fotografia mentre el vostre fill i/o filla faci un dibuix, un treball manual, etc. de flors o de l’arc iris del “Tot anirà bé”; o també protagonitzant una escena primaveral. Un cop la tinguem, enviar-la a l’adreça: fotosalumnes@estalella.cat per fer-ne un muntatge de fotografies i música per donar la benvinguda a la primavera.

TREBALL DE LES EMOCIONS

Per treballar les emocions disposem de diversos recursos. Un d’ells, i molt important, són els contes. A l’escola hem treballat el conte de “El monstre de colors”, que potser ja el teniu a casa. Igualment, es pot veure a través del youtube en aquest enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=LyDemqqUS-Q&t=284s

Un conte que també tenim a l’escola i que els hi resultarà molt familiar als nens i nenes és el de “Tinc un volcà”, escrit per Míriam Tirado i il·lustrat per Joan Turu. El podem veure en català en el següent enllaç: https://youtu.be/mn2cIhly1Gc. O també explicat per la mateixa Míriam Tirado en castellà: https://youtu.be/NuWxkbAaa5o

Un conte molt tendre que trenca amb el rol del llop, i que treballa el valor de l’amistat, la solidaritat, la necessitat d’ajudarals més dèbils, l’empatia, la tendresa… : “L’ovelleta que va venir a sopar” : https://youtu.be/bnYxpzdOkGE

A la web de l’escola hem compartit un enllaç amb diferents curts molt especials que ajuden a reflexionar i treballar emocions, valors… Podeu intentar veure’n un o dos a la setmana.

 

AUTONOMIA

És important que els nens i nenes creixin sentint-se útils i autosuficients dins de les seves capacitats, per això és molt important que els involucreu sempre en les tasques rutinàries que puguin fer, com ara:

  • Vestir-se i despullar-se.
  • Rentar-se les mans, la cara i col·laborar en el moment de la dutxa.
  • Recollir sempre les joguines utilitzades.
  • Ajudar a parar taula.
  • Deixar la roba bruta al seu lloc.
  • Utilitzar el paper de vàter correctament.
  • Menjar sols utilitzant els estris adients.

Tot això són idees que podeu anar fent en la mesura que pogueu, no patiu si no podeu fer-ho tot. L’important és gaudir junts i juntes d’un temps de qualitat i que compartiu junts aquestes activitats i aprenentatges.

Molts ànims i a reveure!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>